Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Camilla R skrev 2007-12-31 21:15:04 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-31 17:39:01 följande: Hoppas ni får em jättehärlig midag. fÖr oss så tokvägrade grabbanra (åtminstone den yngre) hela middagen, så han borde åka i säng tidigt. P.S Kan någon transparera ett vitt sovrum. (Sonen fick välja tapeter själv när vi flyttade in och de är blå och möblerna är ett hopkok av ingenting -dvs jag mår "illa´" när jag kikar in där, hjälp mig!!!!
    Hoppas det gick bra med sonen. Mina tjejer v vakna till 01:45. Tilde hade som vanligt totaltpanik över alla raketer. Och denna gång fick hon Mira att bli livrädd också. Ett himla hallå runt tolv!

Går sonen med på att måla 3 vita väggar och behålla 1 fond blå? Det kan ju lugna ner det hela lite.
  • Kajsa M

Nytt år och nya idéer!
    VAknade med en bestämd känsla av at jag måste satsa på något jag är intresserad av. Vill ge upp läraryrket och satsa på inredning. Vill börja plugga igen. Vågar man? Känner att livet rinner iväg och ska man hålla på med något som inte var ens förstahandsval resten av livet?

• Kajsa M
    Feffie skrev 2008-01-01 11:31:30 följande:
    Kajsa, ¨åller med dig. Jag känner likadant. Hur gammal är du? (om man får fråga )Jag har ju alltid arbetat med administration, men vill ju arbeta som BM eller i allafall på förlossning/ BB/ NEO. NU har jag skata men säkert börjat traska ditåt.jag ska jobba i 35 år till.Vad vill du plugga??Kram
    VAd roligt för dig! Verkligen! Har också haft drömmar om BM.
    Jag är 30 år. Har också 35 år kvar att jobba och är trött på mitt yrkesval efter 8 år.
    Jag skulle kunna ätnka mig flera olika utbildningar. Jag påbörjade en utbildning som Medicinsk biolog när jag hade läst ett år på lärarutbildningen. Det har alltid varit en dröm. Men feg som jag var hoppade jag av efter bara ngn månad. Men sen är det ju det här med inredning som hägrar...
    mimmi006 skrev 2008-01-01 11:58:49 följande:
    Klart du vågar... do it!
    Men jag är ju en fegis!
  • Kajsa M

Bea

Ja småbarnsåren är tuffa, men samtidgt underbara.
    Jag känner att tiden rinnner iväg och att jag måste njuta av mina barn medans de ännu är små. Sexåringen har blivit stor och verkligen en självständig individ. Lillan som fyller 3 i slutet av månaden är fortfarande min lilla bebis, som jag försöker njuta av. Mkt handlar nog om att jag inte får skaffa fler barn, hade velat ha 3.

Vill få ut så mkt som möjligt av livet! Inte bara låta dagarna rusa iväg. Plötsligt står man där på studenten och tar avsked av sina barn.

Nu ringde ett par gamla kompisar som vill hälsa på idag. Vi har inte setts på 3 år. De bor i Lund och är på genomresa.
    Snacka om raketstädning och raketbakning. Här har det gått undan må ni tro! Stressad? mmm!

• Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-01 14:00:04 följande:
    Ojdå, *fniss* Sorry att jag skrattar men kan tyvärr inte låta bli.. Den blir nog svår att gömma.. Du kan ju hoppas på att den floppar.
    nublu skrev 2008-01-01 14:00:41 följande:
    Kajsa: Man låter dottern ha den på sitt rum. Det är bara att inse, barn och vuxna har inte samma smak. Jag slår vad om att Lillan älskar den. Det är nog bara för dig att härda ut.
    nublu skrev 2008-01-01 14:00:41 följande:
    Kajsa: Man låter dottern ha den på sitt rum. Det är bara att inse, barn och vuxna har inte samma smak. Jag slår vad om att Lillan älskar den. Det är nog bara för dig att härda ut.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 14:04:18 följande:
    Oj, ja... man låter väl henne ha den ett tag och säljer den sen och köper något trevligt åt henne Mina barn har också många hemska leksaker, men de flesta är små och kan gömmas i korgar iaf. Du kanske kan sy ett skynke att ha över den när hon inte använder den?
    Himmelbit skrev 2008-01-01 14:05:13 följande:
    *asg* Åhh jag kan riktigt se din min när paketet öppnades!!!!
    Skönt att ni förstår mig!
    Ja min förhoppning är att den floppar rejält!
    Hennes rum som är så vitt och rött. Enhetligt. Den här grunkan ser aningen malplacerad ut!
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 14:09:26 följande:
    hihi jag kan också se den
    Jag höll god min!
    gemelli skrev 2008-01-01 14:10:22 följande:
    Kajsa,Det där känner jag igen, barnen strålar av lycka och en annan vill bara hiva den
    Eller hur!

I höstas sålde jag ett sånt där allt-i-ett-plast-kök från Fisher price ni vet. Det fick vi i present för två år sedan. Det har stått på vinden sen dess. Jag har låtsats som att barnen inte tyckte det var roligt. En ren fröjd att sälja kan jag lova!
  • Kajsa M

Himmelbit

Ja fast de är större. 10 och 14. Och de skulle aldrig bry sig om färgglatt. De har sitt hem som förvaringsplats åt sin hockeyutrustning, sna bandyklubbor och sina fotbollsmål. Deras köksbord brände de hål i för 3 jular sedan och har sedan dess haft duk på. Detkanske säger lite om deras inredningsintrese?

Svar på tråden Vita hem del 6