Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-10 20:48:56 följande:
    Vad kul! När får man veta vart de ska?! *nyfiken*
    Jag fegar lite tills i nästa vecka, det känns lite fel att säga nåt innan de fått paketet.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-10 20:56:27 följande:
    Gemelli: Hihi så söt han är lilla Vide, riktigt koncentrerad MiaMariah: Man har inte sett mycket av dig här, fullt upp förstår jag Skönt att du är färdig då
    Nej, idag har jag gjort det sista men nu är det klart! Hoppas bara de blir nöjda, alltid lite nervöst med den biten..
  • MiaMariah
    gemelli skrev 2008-01-10 21:01:45 följande:
    Suck jag är sååå trött på vårat golv i vardagsrummet, det vitoljade trägolvet...Är man helt galen om man vitmålar golvet?
    Inte galen inte - det som är så snyggt med vitmålade golv!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-10 21:10:48 följande:
    Klart de kommer att vara nöjda! Du gör så fina saker.Gemelli: Jag tycker också det är fint med vitmålade golv. Vi har ljusgråa målade trägolv.
    tack söta du!

nytt i bloggen - hemochlycka.blogspot.com
  • MiaMariah
    juliah skrev 2008-01-10 21:38:52 följande:
    Godkväll!Ni som har Hemnes sängar till era barn. Hur gamla var de när de började sova i dem och så vill jag höra lite allmänt om ni är nöjda osv.Nattningen gick super idag i eget rum, men tre timmar senare ligger han i vår säng, ordningen återställd
    Men vad skönt att nattningen gick bra!

Ny butikstråd då den gamla går ut i dagarna;
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.html
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-11 07:02:29 följande:
    Förresten!Ge mig lite inspiration ang namn till bebisen.Flicknamn behöver ni inte bry er om! *ooopppss....avslöjade jag nu??? *fniss*Jag och sambon är oense...Jag vill ha en Wiktor, Viggo, eller Elliot tycker något av dessa namn passar ihop med Colin.Dock tycker sambon att Wiktor som är min favvo låter för "vanligt" för att användas tillsammans med namnet Colin......(?) Det är sambons mening det!Hjälp mig....överös mig mig härliga namn. Gärna gamla namn, men också lite små coola...(fast jag har kommit ifrån de namnen så behöver jag hitta nått som kanske passar herrn i huset) Med det menar jag namn som jag har varit inne på förr, t ex, Milton, Tristan, Milo...*oj - långt igen*
    Å vad roligt med en kille till, grattis! Svårt med namn, det är ju så individuellt vad man gillar. Av de du förslår gillar jag nog Elliot mest.
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-11 09:01:29 följande:
    Nu vill jag ha riktigt ärliga svar! Är detta fint eller fult. Jag köpte dem för länge sedan då det var verklig hype på trätulpaner. Har en hel bunt mörklila också men de skall jag ge bort till någon som har lila i inredningen.
    Sorry, inte min stil, gillar dem inte. Min mamma hade såna på 90-talet framme i all världens färger och likaså min fd arbetskollega på sitt kontor.
    juliah skrev 2008-01-11 09:13:28 följande:
    Hängde en ljusslinga runt fönstret som nattbelysning. Ni får stå ut emed flammiga fulbilder  Nu ska jag sluta tjata om sov ai eget rum också jag lovar! Om N somnar där, är jag toppennöjd, och får jag vakna med hans fötter på mitt huvud, så går det också bra
    Det blir ju fint ju! Mysigt med ljusslinga och skynke!
    MildaMaränger skrev 2008-01-11 14:05:05 följande:
    Behöver råd....vad säger ni om dennawww.blocket.se/vi/14633401.htm eller Nej?
    Ja! Superfin!
    mimmamum skrev 2008-01-11 15:14:14 följande:
    Jättefin! Jag gillar raka linjer, har själv en sådan i källaren, ett framtida projekt!Knyttis, visst var det hemmet fyllt av underbar inspiration!juliah, vilken lyckodag! Du kommer älska maskinen! Berätta, berätta vad fyndade du? Fanns det fina örngott?Jag har köpt denna lampa, gillade verkligen foten, men skärmen tror jag att jag skippar: www.clasohlsson.se/Product/Product.aspx... Vad tycker ni?
    Foten är kanonfin men skärmen gillar jag sisådär.
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-11 19:47:53 följande:
    Hej allihopa!Fick paket från stickbutiken idag så här ska virkasDessutom fick jag paket från en säljare på tradera. Hade vunnit auktionen på en gammelrosa klänning som jag kände mig lite osäker på. Men när jag fick dn och provade så måste jag erkänna att jag grät en skvätt, för den satt som skräddarsydd. Detta är en koreansk klänning vilket passar mig perfekt. Jag är ju bara 153 cm lång och knappa 50 kilo så det är inte lätt att hitta damkläder som sitter bra Hlet överlycklig belv jag, nu har jag en fin klänning till bröllopet vi ska på i maj.Bara glada nyheter Hittade dessutom en massa modeller med pumps på laredout i strl 35 Lite stort, men det är bättre än 36!! Finns ju nästn inga skoaffärer som säljer 35 i dam längre...Jo en "tråkig" sak... Min kamera håller på och styggar sig mot mig. När jag ska ladda över bilderna till datorn så visar kameran att på displayen att den är ansluten till usb-kabeln, men dator reagerar inte alls. Funkar inte på makens dator heller.. Någon som kan sånt här? Senast för ett par dagar sedan funkgerade allt prima ju!
    Vad roligt att klänningen passade så perfekt! Hmm, det är inte min starka sida direkt med teknik men jag brukar alltid dra ur sladdarna och starta om datorn innan jag hojtar på maken som får ila till min räddning Skrattande
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-11 19:52:46 följande:
    På måndag hoppas jag kunna skratta åt bilden också, men sanningen är ju att det fortfarande är turkost!MiaMariah, skärmen ska bort, älskar dock foten! Såg några snygga vita skärmar med veck, inte sådana utstående utan släta) kanske blir det en sådan till!
    Låter snyggt, vitt är ju aldrig fel heller Flört
    Mori skrev 2008-01-11 19:54:04 följande:
    Då kör vi samma teknink du och jag Jag rev också ut alla sladdar i panik, tom batteriet ur kameran Men det hjälpte tyvärr inte. Hade jag haft hel kamera hade jag fotat klänningen, den är supersöt!
    Hihi, ja, det gör vi visst! Då vet jag tyvärr inte vad det kan vara för fel.. Och maken är ute ikväll så inte kan jag fråga honom heller. Hoppas det löser sig!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 19:55:50 följande:
    Vill ni se mörk bild på pågående toaprojekt?
    Klart vi vill se!
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-11 20:03:49 följande:
    Lina, absolut!Åh nu tappar jag modet en smula. Sambon blev nerbjuden till grannen på whiskeykväll, "jag ska bara gå ner en sväng" kan betyda allt mellan 5 minuter och flera timmar! Vill inte vara någon sur tant som stoppar men badrummet då! Vi skulle ju tvätta väggar, spackla och måla tak ikväll!
    Förstår dig! Har han mobilen med sig? Om det tar längre tid så ring honom och be att han kommer hem!
    MildaMaränger skrev 2008-01-11 20:07:08 följande:
    säg till honom att han lovat! jag surar över min gubbe nu också.... jag har precis köpt en junosäng och vi ska hämta den i morgon och sambon orkar inte bry sig "just nu"... hur ska vi få in i bilen ? får vi in den? vi måste liksom åka 25 mil enkel resa... då kan man ju inte bara "oops den gick inte in i bilen"
    Men vad roligt med en juno! Ja, se män.. Flört
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-11 20:13:21 följande:
    Nu ni! Jag har rätt kort stubin och tappade tålamodet på kameran och smällde den i skrivbordet.... Å se på fasen om inte åbäket börjar överföra bilderna!!Här en prototyp till vikrad ballerinatoffel. Ojämt virkad och endast ett prov, men iallafallÅ här kommer en bild på klänningen, dock får jag inte till det med att återge färgen, och den ska sitta på för att var så där fin!
    Haha, påminner mig om när jag jobbade som hotellreceptionist och vi fick en påringning från ett rum där tv:n bara brusade. Vi var två i receptionen som jobbade och den andra förutom jag var en kille så därför skickade jag naturligtvis upp honom. När han kom tillbaka sa han att han bara hade gått in på rummet, sagt att "inga problem, man gör bara såhär" och dunkade med knytnäven ett par gånger hårt på teven och tror ni inte att bilden blev perfekt! Men jag höll på att garva ihjäl mig när han kom tillbaka, undra vad de hotellgästerna trodde om oss på hotellet.. Professionell hjälp, jojo Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6