Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-04 20:01:24 följande:
    Pust! Jag städar och bakar och försöker titta in här. Springer omkring som en yr höna Men det gör inget för imorgon fyller jag 30 hihi. Jag är barnsligt förtjust i att ha födelsedag
    GRATTIS i förskott! Välkommen i 30-års-klubben! Det är väl några fler än jag som fyllt 30 här? Mimmi, Himmelbit, LCroft, Fluffiga moln t.ex. Men sen vet jag nog inte så noga hur gamla ni andra är...
  • Kajsa M
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2008-01-04 20:13:30 följande:
    Kikar in!Inte skrivit på länge, har inte hunnit!Bara varit in och slarvläst...Underbara bilder ni visar!Jag är  JÄTTELYCKLIG! Min man har börjat renovera vår källare!I 9 lååånga år har vi bott i vårt hus.Det är byggt -76.Stäng ögonen och tänk er badrum a´la -76.Just de.Ni blir lika illamående som jag!Men nu,NUUU händer de grejjer!!Nu blir de härligt vitt spa med bastu och bubbel i källaren!Å de blir stooort, 45 kvm stort..... de ni....Just nu skruvas de sista skivorna på vaggarna i nya tvättstugan, sen in med golv och måla väggar.Efter de börjar vi riva ut äckel gröna golv och bajsbruna äckelpäckel tapet. Jag e bara sååå LYCKLIG!!
    Åhhh Grattis! Gud så kul! Och vilket lyxigt stort spa ni ska få!!!
  • Kajsa M
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 20:16:12 följande:
    Kajsa, tack för att du frågar men nej som tur är så har vi klarat oss än sålänge.... Sonen har inte mått dåligt sedan imorse. Vi får väl se vad som händer.
    Skönt! Hoppas det var en barnbacill han fick denna gången!
  • Kajsa M
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 20:17:15 följande:
    Kajsa, om du räknar riktigt noga kan du nog lista ut hur gammal jag är
    Ja det var ju rättså lätt! Så därför räknade jag inte med dig pålistan över "tanterna".
  • Kajsa M
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 20:24:34 följande:
    Kajsa, jag skulle svarat på din fråga men jag kom inte in så jag svarar här istället. Jag har köpt marsipanen färdig så svårare än så va det inte.
    Men du ligger i min adressbok. Konstigt!
    Var köper man sån färdig marsipan? Sugen på ngt liknande till lillans 3-årskalas om ett par veckor.
    Mina bakkunskaper är begränsade!
  • Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-04 20:26:38 följande:
    Jo, jag är också medlem i 30-årsklubben - blir 31 i april rent utav, huu..
    Ska in och kolla dina lampor!
    Ja men då är du av den bästa årgången! 77:or har jag hört ska vara riktigt bra!
    Det är lååååångt tills jag fyller 31! Ett halvår!!!
  • Kajsa M
    Lisa1981 skrev 2008-01-04 20:51:14 följande:
    Kajsa, jag vet inte vart du bor. Men jag har en mataffär här som är ganska stor med eget bageri, där ha jag köpt detta. Det kanske kan hjälpa dig. Jga köper den helt enkelt över disk på bageriet.
    Typ Ica Maxi då eller?
    Ska kolla med dom. Måste man beställa då?
  • Kajsa M

Har nu läst ikapp litegran med början vid Beas romaninlägg.*fniss*

Känner igen mig till viss del i det du skriver, vi byggde ju hus för 3 år sedan och hr haft många projekt på gång. Vi gjorde inget i husetsjälva mer än vinden, men det har gjorts stenläggningar, garage, altaner, husmålning, gräsmattor, planteringar, mur, häckar osv osv... Så visst förstår ajg känslan när det str och stampar och man själv får fixaall markservice. Det är supertungt! Just därför så tvekar vi innan vi kommer igång med vår utbyggnad. (som nästan är färdigritad nu)
    Enda tipset jag kan ge är att hämta andrum! Låt maken ta hand om hemmet ett par timmar då och då medan du ger dig av hemifrån och gör ngt för din egen skull. Be om barnvakt, gör ngt tillsammans med maken. håll liv i förhållandet!
    KRam!

Vi har varit och åkt slalom idag med barnen. Stark vind och underkylt regn, griniga barn, ingen lägereld till vår medhavda korv-matsäck, glömde mina pjäxor och fick hyra för stora, trångt i backen pga en trasig lift, massa danska nybörjare som mest låg i backen,  Ja men annars var det bra. Längtade bara hem till en värmande brasa i mitt lugna hem.

• Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-05 17:12:40 följande:
    Kajsa  Det lät sisådär trevligt, skönt med myskväll hemma!
    Ja om du visste vad jag myser nu. Laptopen i knät framför en VARM och skön brasa!
Svar på tråden Vita hem del 6