• juliah

Vita hem del 6

knyttis, lite snö har vi, men det kommer säkert mer. Jo jag var på vita hem men de hade inget särskilt alls.

Vänta så länkar jag tråden till dig.

Blir lite glad, maken ringde nyss och berättade att chefen och hans fru hittat min blogg av en slump och fastnat där i flera timmar. De tyckte att det var så fint Glad

• juliah

Godmorgon gamlingar! SkrattandeFlört

Ett stort grattis till Lina, hipp hipp hurraaaaa!

Själv är jag 81:a och får fortfarande då och då visa legitimation när jag ska inhandla snus till maken Skrattande

Hoppas alla får en riktigt mysig dag!

• juliah

Tänkte på en sak, undra om man "sabbar" lite av sin avvänjning genom att äta godis ikväll...
    Nåja, man får ta fram karaktären imorgon igen helt enkelt, det ska bli så vansinnigt mysigt att sitta med en liten skål godis. Och framförallt äta det man älskar, annars kan jag äta allt även det som är halvgott bara för att. Så onödigt.

Chips osv lägger jag ner helt, är ju en sötsaksmänniska mer så det kan jag leva utan.

• juliah

Oj, lite virrig, inlägget ovan hamnade i fel tråd, den skulle ju vara i slanka tråden.

• juliah

Hej hej lillsyrran och lcroft!

Vi har fått lite snö, så idag blir det pulka och grilla korv ute, ska bli mysigt att umgås hela familjen för en gångs skull.

Busan, vi har en del gustavianskt hemma men det kanske du redan har sett?

• juliah
    Bea, Du har säkert redan fått goda råd. Ville bara säga att jag förstår din känsla och att jag själv befinner mig i liknande situation. Jag sköter hemmet och barnen i stort sett själv.

Ingenting blir helt till "hundra bra" när det är så, alltid något/någon som blir "lidande". För det mesta jag. Jag ska fundera lite så kanske jag har något tips eller råd att komma med (troligtvis inte då jag bara accepterat läget hemma hos oss).

Min räddning är att vi hittar på något tillsammans hela familjen ett par ggr/månad samt att min mor kommer då och då så att jag kan åka iväg på tumanhand med Elle.

Jag har även blivit duktigare på att stjäla tid för mig själv, tex att få duscha själv i 15 minuter=GULD för mig.

Du måste försöka tänka på dig själv ibland, men det vet du ju redan om! Kram
  • juliah

Bea, tiden före reportagen...ja jag vet inte riktigt men eftersom jag inte blev galen då, lär jag aldrig bli det heller.Skrattande En pärs är det minsta man kan säga om de projekten.

Jag är övertygad om att punkt nr tre som du skriver om kommer att ge dig mycket energi.

Jag tycker att alla ni som arbetar och får ihop familjeliv med renoveringar är så beundransvärda och fantastiskt duktiga, du Bea, mimmi, jeajea. Sen minns jag inga fler...

• juliah
    Mori skrev 2008-01-05 16:14:07 följande:
    Hej tjejer!Jag skriver dagbok till Moa emellanåt, och tänkte dela med mig lite av det jag skriver. Lite OT i tråden men iallafall"En sak till bara som jag inte får glömma. Minns inte riktigt när det var. Men en dag tittade du mig rakt in i ögonen och strök min kind med din mjuka lilla hand. Sen sade du "Äcka te" Då brast något inom mig. Jag grät för att jag älskar dig så, jag grät för att jag insåg att mitt liv startade på nytt den dagen du föddes. Jag grät för att hur tufft livet än har varit mot mig och din far skänker du lycka i varje sekund av våra liv. Du ger oss orken att orka kämpa när det känns tungt. Du är vår sol och vår luft. Utan dig stannar livet. Du satt tätt intill mig i mitt knä, helt lugnt, som om du förstod att mina tårar inte var av sorg. Du bara satt där, tills jag stillat mig! Underbara, vackra lilla du! Tack för att du finns...Älskar dig. Kram från mamma"
    Mori, Jahopp, kom inget, tänkte skriva ett par rader men här kom det inget vettigt (gråter givetvis en skvätt) Jag kan inte annat än hålla med, barnen är mitt allt, utan dem finns inget kvar.

Din dotter kommer att hålla den dagboken väldigt kär det vet jag, en väldigt fin idé att skriva dagbok! Det kom visst några rader ändå trots allt Flört
  • juliah

Lillsyrran, jag har ju bilder i bloggen med Noells sängvrå, här har vi också sovrumsbrist. Måste fundera lite över det i framtiden. Vi vill så gärna bo kvar i huset, byga ut kan kanske vara ngt.

Svar på tråden Vita hem del 6