Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-12-18 11:26:18 följande:
    Åh fy bövelen!Vinterkräkssjuka i familjen 2 ligger totalt däckade. Dottern har kräkts 10 ggr i natt, inom loppet av mindre än 12 timmar ligger nu maken och kräks. FYYYYYYYY!!!!!! Jag och lillan flydde i panik hem till mamma och har sovit där i natt! Har ätit vitpepparkorn och druckit whiskey och spritat händerna. Håll en tumme för oss att vi klarar oss!!!!
    Aj då. Stackars er. Håller tummarna att du och lillan inte får det!
    LCroft skrev 2007-12-18 11:41:02 följande:
    mimma: Vackert! Lisa: Så fint det blev! Förstår du är nöjd med bordet nu Äntligen har jag/vi handlat julklapparna klart, bara en liten sak åt Ida kvar. Mannens syster ringde mig på morgonen, hon känner mig så bra att hon visste att min hjärna snurrar på högvarv Och hon litade inte på att hennes bror skulle få mig att inse att vi inte ska köpa nåt till dem. De har allt de behöver och radion är en present åt hela familjen sa hon.... Dessutom ska de åka till Rom så de är inte hemma. De kommer hit i januari/februari nångång och önskade sig istället då en kväll hemma hos oss med middag och trevligt sällskap. Så ska jag göra så att vi bjuder dem på en ordentlig middag här hemma sen när de kommer eller vad tycker ni?
    Det är ju toppen idé!
    Lynn84 skrev 2007-12-18 11:45:44 följande:
    Ingen som har förslag på vad som kan ges till fröknarna på dagis???
    Jag, med hjälp av barnen, har gjort julgodis. Slår in det lite fint på ett fat med cellofan runt.
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-18 15:30:51 följande:
    LinaOMatilda, jag tycker våra presbilder är lite lika, så jag måste alltid kolla två gånger om det är du eller jag som skrivit inlägget när jag kollar på bilden
    hehe ja det är sant. Vill du jag ska byta?
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-18 15:36:52 följande:
    näedå, jag menade inte så. Det tog ett tag innan jag fattade att det var du som skrivit några inlägg, jag kunde inte komma ihåg att jag skrivit dessa. Men sen kollade jag lite noggrannare och såg att det var ditt nick och inte mitt, men så har jag ju amningshjärna med.
    ja jag kan ju tyvärr inte skylla på amningshjärnan
  • LinaoMatilda
    Aminamiyo skrev 2007-12-18 18:16:37 följande:
    Ingen som har  lust att lägga in bilder på sina julgranar???
    Vi har inte tagit in vår än.

Jag har nytt inlägg i bloggen.
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-18 18:47:42 följande:
    Tack ni som hållit tummar! Inget än så länge, hoppas sååå att vi klarar oss!Det förstör ju julstämningen ännu mer här hos oss. Och inte blir det julbka som julgodis som jag tänk ägna veckan åt. Lillan och jag underhåller oss så gott vi kan hos mormor och morfar, fast de bara jobbar...Förlåt om jag bara tjatar om mitt, kan knappt inte tänka på inredning när VKS härjar i familjen. Är paniskt livrädd! Får se om jag vågar mig hem imorogn, men det smittar ju 2 dygn efteråt också! Men vi kan ju inte isolera oss hela veckan.
    Vilken tur att ni inte fått det, fortsätter hålla tummarna! Förstår att det drar ner på stämningen, julen handlar ju så mycket om dofter och mat och godis, och det är ju det man är minst sugen på som magsjuk. Men du ska se att det gått över tills julen och ni kommer att få en härlig stämningsfull jul!
Svar på tråden Vita hem del 6