Vita hem del 6

Jag längtar också efter swappaket och tycker någon tar J i hampan så hon skickar iväg sina swappisar till Kajsa nu...är så suuugen ju.
Fy bubblan...yrsel här igen. Hade det för cirka tre månader sedan. Kom bara PANG..ringde maken och när han kom hem låg jag och mådde illa på golvet. Kunde inte röra mig. Mycket obehagligt. Efter en halvtimma - trekvart på soffan så kunde han åka till jobbet igen. Nästan borta. Sedan blev jag förkyld.
Nu fick min kollega så förförra ondagen. Hon trodde hon höll på att dö i personalrummet, på allvar. "Nu dör jag här inför alla...vad pinsamt" satt hon och tänkte. Hennes man kom och hämtade henne och de åkte iväg till akuten. "Troligtvis virus" hade läkarna sagt. Hon var hemma på torsdagen, men jobbade fredagen och den här veckan, men hela tiden varit lite yr.
Det snurrade till för mig i lördags igen när svärisarna var här. Höll på som bäst med maten när jag kände svimningskänslan igen. Lite pinsamt att behöva sätta sig rakt på golvet, nästan halvligga, men det värsta gick över på en stund, men yr var jag hela tiden.
Igår var vi ju iväg och rände, inget alls, förutom att jag kände mig lite förkyld. Och idag...känns som om hela golvet gungar, yr och vinglig. Inget "Plask&Lek" för mig ikväll, ska hålla mig ifrån fysisk ansträngning. Jobbigt. Det känns så fånigt. Man kan ju prata och så...ändå pyssla på lite, men det känns så vekt med "Åhhh...jag känner mig yr". Yrsel är ju något som förknippas med känsliga damer från svunna tider som var tvungen att få luktsalt bara de såg något barn med kladd runt munnen eller något. Sån vill man ju inte vara.
Drar mig lite för att ringa svärmor att vara min "stand-in" på badet ikväll. Vill ju inte att barnen ska behöva vara utan, eller att bara en av dem ska få gå. Fy faderullan.
Sååå....som sagt...det här var väl klagomuren, eller har jag kommit fel?
Vad oerhört fint ni har det Johanna...hur känns det själv? Trivs du, ser du det vackra, eller är du som de flesta av oss, bara går och tänker "nästa steg, det där måste jag ändra på" etc.?