Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 6

Bea- Kram på dig! Hoppas ni klarar er från detta!

• knyttis
    LCroft skrev 2007-11-19 08:42:18 följande:
    Vi hade i lördags, gissa om jag kom ihåg det? Vi hade faktiskt gäster när det en 6-tiden på kvällen blev ett frukansvärt liv där ute, smällde och hade sig och efter några minuters funderande över vad det var som hände slog det mig! Julöppningen! Det var så dags då. Får ta och gå på stan här nån dag i lugn och ro utan alla andra som vill trängas istället
    I Vasa hade det varit massor med folk med hela torget och mer fullt! Ja, precis om man ska se lite mera i butiker är det nog bra att ta en annan dag!
  • knyttis
    lillafruluva skrev 2007-11-19 11:46:35 följande:
    Fick hem tidningen "På landet" nyss, fina julbilder!
    Den ska jag kolla upp! Mer julinspiration -tack!
    Beatrize74 skrev 2007-11-19 08:38:32 följande:
    Alltså...gissa hur LADDAD jag blev nu att sy några stjärnor....typ 1000%
    Bra!
    Lisa1981 skrev 2007-11-19 08:44:11 följande:
    Ska prova det, tack knyttis
    Håller tummarna att du får en form du blir nöjd med!
    mimmamum skrev 2007-11-19 08:45:50 följande:
    Stjärnor är så fint! Hjärtan också! Så fint Knyttis!Bea, självklart ska du få keramik i julklapp! Kommer ni ihåg vilken adress bloggaren som sydde stjärnor och vimplar och tryckte på dem hade?
    Vad glad jag blir! Du hör ju till en av "lärarna" här som jag anser kan det här med att sy&pyssla riktigt bra! Att sy stjärnan var pilligt, säkert lättare med större än vad jag gjorde, har väl inget direkt tips då än tålamod. Vad funderar du på att trycka? I stil med andra bloggen som ni skrev om? De var verkligen fina som hon gjort.
    Beatrize74 skrev 2007-11-19 08:55:13 följande:
    Oj...julöppning? En särskild dag då det är reor och annat...och folk som trängs i värsta "Kalle Anka" vis utanför portarna och trampar ner varandra när dörrarna öppnas?
    Alla affärer brukar ha riktigt bra öppningerbjudanden dock så om man orkar går de flästa och trängs&myser lite
    juliah skrev 2007-11-19 09:53:04 följande:
    Ett stort grattis till stora damerna vsm och snowgirl!knyttis, åååå så fint, blev superduperinspirerad nu.bea, tack sötis camilla, tack, har du föresten varit i elviras buiken ännu?
    Tack sötis, vad roligt!
    Snowgirl skrev 2007-11-19 09:56:05 följande:
    Tack mimmamum, VSM, knyttis, LCroft, Lisa1981 och Busan !!LCroftJo, det stämmer det är jag det. Har nyligen (för 2 veckor sedan) blivit utskriven från min senaste inläggning på sjukhus...denna gång varade det i 12 veckor . Det var riktigt tungt att vara ifrån barnen så länge, men nu är jag hemma igen , och det är så skönt!Det som hände mig var att jag helt plötsligt i mars fick en massa epelepsikramper. Har nu inte haft några kramper på över en månad, de kan fortfarande inte säga vad exakt det beror på, ska iväg så småningom till Lund för EEG-övervakning i 6 dygn. En sak jag inte har nämnt här inne innan är att jag även numera har anorexi, vilket KAN vara en orsak till ep-kramperna, de vet inte ännu.Min man beslutade sig för att lämna mig när jag mådde som sämst nu i Augusti, han pallade inte sa han. Det har varit den värsta perioden i mitt liv, jag har mått så psykiskt dåligt man kan göra, har varit längst ner på botten....men nu börjar jag klättra upp igen, och mår faktiskt helt ok, t.o.m riktigt bra för det mesta .
    Många många kramar!
  • knyttis

Många många kramar till Fotografen med! De blir bättre och bättre dag för dag och till sist blir det jätte bra! Peptalk!

• knyttis

Bea- Bekräftar Klagomuren! Nä men vad otäckt du beskriver, ta de lungt nu och kör inte bil till det där försvunnit ur kroppen. Om barnen åker och badar kan du ju ta en lugn pysselstund med varm choklad el dylikt

• knyttis

Vi tycker så synd om lillkillen, jag och hans pappa, då vi alla är sjuka hos oss. Han har varit jätte tapper och verkligen haft gått humör trots allt han fått utstå de senste månaderna pga de nya bacillerna han träffar på på dagis.

Nu sa maken till honom idag att "nu till helgen bara vi är friska ska vi åka in till Sthlm och kolla julskyltningen på NK och stå länge och förundras över varje fönster" Han var så söt då han sa det, värmer mammas hjärta.
    Då tänkte jag att vi säkert kan gå förbi ngr affärer me Kul med ngt roligt att vänta på!

• knyttis
    Beatrize74 skrev 2007-11-19 17:14:30 följande:
    Tack tjejer för er omtanke. Ni lyser upp min dag - VARJE dag. Yrseln är något bättre. Satte barnen vid varsitt pussel vid köksbordet och mig själv med symaskinen. Tänkte sy den sista fållen på rullgardinen till tvättstugan, men det GICK inte. Först skrapar nålen i något. Sedan går den av. Byter...och då blir det inga stygn som tar...utan undertråd och övertråd hakar liksom inte i varandra mer än vart tjugonde stygn ungefär. Blä...någon som vet varför det kan bli så? Gamle Bettan har inte gjort så någonsin tidigare.
    Undertråden kan ha spolats ojämt ovanpåvarandra så de blir som en knut. Händer ibland på maskinen jag lånat. Ta ut den och dra bort en bit och försök igen!
  • knyttis

Är skåpgalningar i farten här inne?

Säger gonatt jag med och hoppas att vi mirakulöst är friska allihop imorn

Svar på tråden Vita hem del 6