Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Kajsa: Vilket fint skåp du har hittat, eller var det mimmi? Nåja, skåpet är fint iaf Och klart du behööver det!

• LinaoMatilda

Kajsa: Inredningen går ju till hemmet, även om jag är mer intresserad så köper jag ju inget som min man inte gillar. Vi har gemensam ekonomi och alltså är alla pengar våra, även om han tjänar mer än jag så är det gemensam kassa som gäller. Tycker ni ska slå ihop era inkomster, betala räkningarna och sånt som ska sparas och så delar ni det som är kvar på hälften som ni får köpa vad ni vill för.

• LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 20:40:39 följande:
    Läser snabbt ikapp *skummar mer*Juliah: Hallen är underbar!! Fantastiskt fint!Lasse: Jag kan tänka mig att krypa fram ur smegen nu och då och ligga på er soffa och bara njuta.Kajsa: Vi har gemensam ekonomi med varsitt "göra vad vi vill konto". På det hamnar 2500:- var och de pengarna är bara våra egna ( med undantag om vi har det krasst en månad så klart) Jag köper mest inredning för de pengarna, och kläder och smink nån gång ibland. Maken äter ute och köper elprylar. Stora "livnödvändiga" (som maken ser det) inköp handlar vi från vårt gemensamma konto.Har precis färgat håret och klipp lugg på mig själv , håller på med en helrenovering inför morgondagen. Vi ska ha fest hemma, 10 barn och 6 vuxna! Det blir nog så livat att jag inser att det inte är så stor idé att piffa hemmet massor. Så jag piffar mig själv.Jag jobbar mellan 7 och 15 imorgon. Så städningen lämnar jag till familjen.
    Bra idé att piffa till sig själv ibland Hoppas ni får en trevlig fest.
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 21:56:15 följande:
    Ja, man har en tendens att glömma oviktiga saker. Som tex hur ont det gör att föda barn.
    Vet du jag hade redan skrivit det! Men så tog jag bort det av någon orsak

Men visst är det så. Nu minns jag bara hur mysigt det var att vara gravid och känna sparkarna, inte alls att jag kräktes halva graviditeten och svällde upp så jag liknade en flodhäst Skrattande
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-30 21:58:34 följande:
    Gaah, vi hade fikabesök tidigare idag och en utav dem hade nya jeans som har färgat av sig på vår vita soffa!!!hur får jag bort fläcken, tror ni det går bort i 60grader eller ska jag behandla den med något eller är det helt kört?!
    Ah vad tråkigt. Lägg på något fläckbortagningsmedel och så 60 grader.
Svar på tråden Vita hem del 6