Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2008-01-12 15:34:54 följande:
    Kajsa- vad bra med ikea! Köpte du tyget där? Vill också sy rosa kuddar...
    Ja jag köpte det ljusrosa linnetyget. Det är rättså sladdrigt och svårt att sy i, men det är rätt nyans.
  • Kajsa M
    Peak skrev 2008-01-12 17:02:36 följande:
    Kajsa - vad är det för matbord ni har? Skulle man få plats med 6 stolar vid det?Fasen vill ju ha bordet från möbelgrossen, de har öppet i feb igen men de svarar ju aldrig på mail!!
    Vi har ett bord från Jysk, det är tänkt för 6 stolar. Det är 180 brett.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 17:05:59 följande:
    Kajsa: Så fina kuddar! Hur har du sytt de där vecken/ränderna? Du är så duktig.
    Tack! Jag har bara strukit ett veck och sytt fast vecket.
    summer06 skrev 2008-01-12 17:15:04 följande:
    Ingen som vet hur man får det så här fint:beta.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpjowuwn...Den raden finns ju å köpa på "my first room"! men den kanske är större än så?!
    Det går att skriva ut en text som man vill ha och sedan kopiera över den till möbeln. Och sen måla med snickerifärg. Det finns också väggord att beställa på myfirstroom.se
  • Kajsa M
    mimmamum skrev 2008-01-12 17:59:55 följande:
    Back from IKEA! De hade fått lite vårsaker, bla ljusrosa och ljusgröns sidenkuddar, bra mycket billigare än mina från Linum och jättefina! De hade dessutom en stickad pläd jag blev lite sugen på! Allt till badrummet fanns så jag är nöjd! Väggarna har förvandlats till vita när jag var borta!Kajsa, jättefina kuddar! Jag vill också ha det tyget, men det fanns inte på vårt ikea  köpte ett annat istället, om någon vänlig själ ska till ikea i framtiden kanske denna skulle vilja köpa en meter och skicka?!Juliah, alla mina favissar på bild i bloggen! Peak, jag skulle också föreslå myfirstroom.se för vägg/möbel ord!Mimmi, vilken tur att du hittade kassen!
    Visst var det härligt med det vita, rosa och ljusgröna! Jag gillade också den vita stickade pläden! Stod och höll i den, men blev lite snål.

Det var bara en rulle kvar av det rosa tyget nu.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 18:00:55 följande:
    Ja de säger ju att de har hemkörning iaf. Kanske om jag shoppar åt dig och skickar det med hemkörning? Om du inte kan beställa över nätet alltså.
    Får jag det att låta enkelt? Ja det är nog för att jag är så pedagogisk när jag förklarar! *inte*
  • Kajsa M
    mimmamum skrev 2008-01-12 18:46:41 följande:
    Mia, det vore jättesnällt! Ett ljusrosa linnetyg, det som Kajsa sytt kuddar av! Kajsa, hur mycket kostade det per meter? Jag behöver endast en meter! Underbara saker förresten!
    Det var rea dessutom och kostade bara 25 kr/m. Har väl kostar 69.
    mimmamum skrev 2008-01-12 18:47:44 följande:
    Kajsa, visst blir man snål när det är lite dyrare saker på IKEA, egentligen var ju 199 kr för pläden rätt billigt!
    Ja hade jag sett den pläden på syster lycklig för 199 så hadejag tyckt att det var superbilligt!
  • Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-12 18:37:39 följande:
    Lite dåliga bilder från shoppingen från Elsas.
    Jättefint!

Linaomatilda
    Det är så enkelt när man vet hur man gör, men när man ska försöka förklara i ord, då hjälper det inte att man är pedagog! Behöver visa i bilder. En bra lärare låter sina elever experimentera!
Svar på tråden Vita hem del 6