Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

God morgon!

Bea, vilken underbar kaffekopp.

• malins79
    malins79 skrev 2007-11-12 06:50:24 följande:
    God morgon!Bea, vilken underbar kaffekopp.
    Tekopp menar jag ju, är för trött.
  • malins79

Ikväll hoppas jag att barnen somnar tidigt och att läggningen går smidigt för då ska jag gå ner i källaren och måla lite.

• malins79
    mimmamum skrev 2007-11-12 14:25:03 följande:
    Malins, vad ska du måla?
    Jag ska försöka måla färdigt ett soffbord som Marcus började måla men som han tröttnade på. Sen har jag några hyllplan som ska vara till konsoler. En tallrikshylla. Ett skåp som vi köpte i somras.
    Jag har massor att måla men får försöka göra bordet först.
  • malins79
    Lynn84 skrev 2007-11-12 14:33:49 följande:
    Är hon aldrig här inne längre?Eller har jag bara inte tänkt på det just för att hon heter Kajsa nu???
    Jo, Kajsa är här ofta, (Kajsa M heter hon)
  • malins79
    mimmamum skrev 2007-11-12 14:37:54 följande:
    Hihi, då har du att göra malins! Ett tips är att lyssna på en CDbok samtidigt, då går målandet lättare och blir lite roligare!
    Jo jag vet. Men förhoppningsvis orkar jag när barnen somnat. Nu har jag köpt färg, måste bara kolla så jag har tillräckligt med belysning så det bara är att gå ner och börja måla och att man slipper springa runt och leta efter lampor och dyl.
  • malins79
    jezzzica skrev 2007-11-12 17:54:12 följande:
    Det var någon som frågade efter skohylla? Denna tycker jag är jättefin:www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx: Jag är också lite sugen på den stegen...eller det kanske inte är samma för den jag tittat på kostar 599..Nu är sängen färdigmålad, och jag är faktiskt ganska så nöjd över reslutatet...Innan:undertiden färdig!
    Vad fin den blev! Vad målade du med för färg, pensel eller roller?

Hur gammal är Elliot?
  • malins79
    Jezzzica, jag funderar nämligen på om Jacob ska få en sån säng. Han är bara 6,5mån än men jag tror han kommer sova lika lite i spjälsängen som Saga gjorde. Hon sov i den när hon var ca 2år till 2,5år sen började hon sova i vanlig säng, innan dess i vår säng. Nu tror jag att Jacob får flytta tidigare till annan säng än vad Saga gjorde men man vet ju aldrig.
     Det som är skönt är att dom kan ta sig ur dessa sängar själva, sen är dom söta med
  • malins79

Nu har jag varit duktig!
    Direkt efter det att båda barnen somnat för snart en timme sen gick jag ner i källaren och målade lite. Jag får fortsätta imorgon, då det är bordsben som jag håller på att måla och eftersom bordet är isärplockat så ligger benen på bockar och man kan inte måla runt om.

• malins79

VSM, kan du inte ta ett kort från andra hållet, alltså från köket?

Du kanske vill ha ett avlastningsbord där under och då är det lagom höjd. Man ska ju som sagt var kunna gå förbi utan att vara rädd att slå i hyllan.

Svar på tråden Vita hem del 6