Bandykillar skrev 2007-11-24 09:10:44 följande:
Fy vad tråkigt, man blir så besviken när det inte blir som man planerat. Vad jobbar han med din man? egen eller?
Ja, eller...bolag är de.

Rori skrev 2007-11-24 09:11:15 följande:
Förstår dej! Och tiden bara flyger iväg, känns som att man bygger förevigt!! Man vill så gärna att det ska gå undan, men så kommer alltid något arbete emellan Det är så frustrerande att bara se på och inte kunna göra något åt det. Har många gånger önskat att jag skulle vara händigare och klara av saker på egen hand, för då skulle huset vara långt fädigt Men jag har också fått lära mig att VÄNTTA och åter VÄNTTA. Tråkigt...
Känner igen det jag med. Att man önskar att man kunde kapa till listerna i rätt vinkel i hörnen, att man fixade att isolera med barnen omkring sig, att jag fixade att dra elen och sätta i uttagen själv. Och det kanske jag skulle göra...men han gör det ju bättre och KAN på en gång. Hmmm...smått frustrerande som sagt.
Värsta Supermamman skrev 2007-11-24 09:14:47 följande:
Bea: Vad tråkigt! Förstår att du känner dig besviken. Ni gör upp planer som gång på gång måste stå tillbaka för makens jobb. KRAM!.
Skönt med sovmorgon?

Fina bilder du visar, avis på din sömnad.
- Jo, "besviken är ordet" sade Bull.
nublu skrev 2007-11-24 09:26:39 följande:
Bea: Jag förstår din frustration. Finns det verkligen ingen annan som kan hantera krissituationer på din mans jobb? Och varför blir det kris så ofta? Låter som om din mans arbetsgivare har lite troubleshooting att göra! *kram*
Kruxet är väl att det är han som är driftchef och är arbetsgivare på arbetsplatsen vilket gör att det är han som får strukturera upp när anläggningen står helt stilla. När det brakar ihop är det han som får fixa nya delar från halva världen på kort varsel etc. Han är ansvarig för att hela stan har fjärrvärme och är det några minusgrader så kyls husen ut på några timmar. Otäckt. Och tidskrävande för oss som familj förstås.
Peak skrev 2007-11-24 12:11:02 följande:
Bea - trist när det inte blir som man tänkt sig!! Kram till dig!
Tack för kramen..den behövs. Sitter här och tycker så synd om mig själv. Det är mörkt ute nu. Dottern sover. Maken är hemma, men sover förstås...sonen bygger med lego. Småmysigt förstås, men ändå så hade jag ju haft andra tankar för dagens ljusa timmar. Nåväl...det blir ju en dag imorgon också.

LCroft skrev 2007-11-24 13:39:21 följande:
Bea: Din stackare! Många helger som gått åt till mannens jobb nu! Trist, trist, trist!!!
Vad nyfiken jag blir på din "hemlighet". Ska hålla tummarna ändå för dig.