Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2007-11-10 16:38:08 följande:
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    En kram till dig. Så trkigt när palnerna ändras sådär. Även om man inte har något speciellt planerat. Är han ledig imorgon iaf?
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-11-10 17:35:34 följande:
    LinaoMatilda - Två av min makes syskon bor i Esbo och så har jag en väninna som bor inne i stan så vi är där nu som då. Och passar ju på shoppa lite då med! Nu är de 1,5 år sedan och jag skulle så vilja åka till dem och hälsa på men vi har inte fått till det. Henna-Maria är det den i mitten i hörnet? Maken kände till Sello, vi får åka dit nästa gång Bea - Styrkekram!
    Va trevligt Jo, Henna-Maria ligger i mitten i hörnet, direkt när man kommer in genom huvudingången. I Sello finns tre trevliga affärer, Oliva, Punainen Rusetti (eller nåt liknande) och så en affär som jag inte minns namnet på, men den ligger vid BR-leksaker och Po.P affärerna.

Mimmi: Jag gillar också Bobux, super kvalité!
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-10 20:16:51 följande:
    Den här ropade jag in idag... hoppas den är fin i verkligheten! Frakten lär bli dyrare än själva trumman (15 pix).
    Vilken kul grej! Men jag tror också det är en bra idé att hänga högt upp
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:30:22 följande:
    *asg*Tjatar!Bord eller inte bord, det är frågan?Vitt bord såklart!
    Du kan inte ställa bordet brevid soffan, och ta fram det när det behövs? Ser kanske stiligare ut utan bord, men kan tänka mig att praktiskt är det bra med bord ibland... *svammel svammel*
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:00:03 följande:
    Tror inte det hjälper. Om inte ens fyra dagar i magsjukekarantän med galna söner har hjälpt så....*Tittar på min egen magbild och blir nostalgisk* www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g...
    Fin mage Jag saknar sparkarna och bökandet i magen, en liten som ville göra sig påmind
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:02:33 följande:
    Tack, du vill inte se den nu. *mmm sparkar...*
    Bättre att vara gravid så är magen sådär fint utsänd, istället för det där lösa som hänger där nu
  • LinaoMatilda

Hr ni sett en röd julgransmatta som det står "god jul" på i vitt från bruka? Såg den idag och blev sugen på att köpa den. Tänkte bara höra efter lite åsikter

Har funderat på att sy en själv, men den vill inte bli rund... tror formen kallas för "fantasi"

• LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:10:36 följande:
    Tack vsm, hennes såg ju proffsigt ut!Mimmi, jag kikade på Babyproffsen idag, de hade inget jag gillade, nj det får bli att sy men frågan är, vad ska man ha imellan? Vill inte att det ska vara för tjockt och stelt!
    Det finns ju olika tjock skumgummi. Eller så kan du sy det som ett lapptäcke, alltså quiltat.
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:13:23 följande:
    Det låter fint! Vad händer med din, varför blir den inte rund?
    Jag har frågat mig det också. Måste nog be mannen om hjälp. Försöker med "penna fast i tråd" metoden, men det viker sig liksom.
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:14:15 följande:
    Varför finns  så lite att köpa online på IKEA? Blir så sur!  Detta kunde vara en bra bas! www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939
    Det har jag använt. Sydde ett överdrag till det. Men det är rätt lågt. Gillar de högre bättre.
Svar på tråden Vita hem del 6