Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Mimma. Jag menar virkat fast jag skriver stickat.

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-01-09 08:05:29 följande:
    Godmorgon alla!Tusen tack! I nummer 3 kommer tipset!MiaMariah, grattis, vad roligt förstår att du dansar!Gemelli, åh så fint, den sången passar ju verkligen perfekt och är så fin!Vad har ni för planer idag tjejer?
    Jag skall shoppa på Bruka i stan. För att göra resan extra spännande tar jag med mig ännu en 6 åring utöver den sex och åtta åringen jag redan har. Försöker övertyga dem om att det blir skolutflykt och att de måste uppföra sig som på en sådan.
  • Birks och Kalles mamma
    Peak skrev 2008-01-09 14:37:52 följande:
    nån som vet vart man kan köpa vakuumpåsar? Såg dessa i en tidning:www.plusvardag.se/main.php på om de inte finns i vanliga butiker någonstans? Verkar ju smart!?
    Jag köpte sådana för länge sedan men tycker de gick sönder alldeles för lätt och för fort för priset man betalade. Satsar du så se till att de har lång garanti på grejerna.
  • Birks och Kalles mamma
    FruPuffen skrev 2008-01-09 21:20:03 följande:
    Mimmamum: Du blev visst överöst av gardinspiraler!
    Är de för att se till att man inte får för många gardiner?
  • Birks och Kalles mamma

Nu vill jag ha riktigt ärliga svar! Är detta fint eller fult.

Jag köpte dem för länge sedan då det var verklig hype på trätulpaner. Har en hel bunt mörklila också men de skall jag ge bort till någon som har lila i inredningen.

• Birks och Kalles mamma
    nublu skrev 2008-01-11 09:04:29 följande:
    BoK: Jag vet faktiskt inte. Kan inte bestämma mig för om det är fint eller fult. Visst är jag till stor hjälp?
    Vad tror du jag velar för då?? Fast vasen är rätt ful. Kan det bli bättre att byta ut den??
  • Birks och Kalles mamma

Jag velar också. Kom på att jag inte gillar vasen. Blir det bättre med annan vas?

• Birks och Kalles mamma

Tack för alla kommentarer om tulpanerna. De får nog stanna ett tag i alla fall. Fast någon ny vas blir det INTE. Med så många vaser som vi har i skåpen klarar vi alla kommande 40, 50 och 60 års dagar galant. Vasen på sista bilden är mycket ljusare än vad den ser ut att vara.

Lynn84 skrev 2008-01-11 11:25:34 följande:
    Nu vill jag säga en sak till ang. de där tuplanerna. Fixa en ny vas. En vit cylinderformad blir nog fint. (keramik såklart) De är rätt små coola men jag förknippar dig med någon helt annan stil än just gammalt och vitt. En blandning av vitt och avskalt med massa roliga färgglada ting. Det är nog namnet BirkochKallesMamma som får mig att tänka så.Ja...jag hade nog inte heller sneglat åt dem i en affär. Inte vad jag tror just nu iaf. MEN...man vet aldrig vad som kan flyga i en. Jo...jag skulle nog kunna tänka mig det, ett par vita trätulpaner med vitlaserade stjälkar kanske?? I en vit keramikvas....JA. Det går hem hos mig iaf. Fantasifullt - och alla har det ej.
    Du har helt rätt. Du beskriver nog min stil bättre än jag själv skulle kunna göra. Fast det är mer vitt och avskalat än mycket färgglada prylar. Tulpanerna har legat hemma hos mamma och pappa sedan det sist begav sig, då på 90-talet. Målade över de färggladaste med vit färg bara. Tyckte det blev lite tomt i fönstret när Änglapållarna åkte upp på vinden med julsakerna.
    Beatrize74 skrev 2008-01-11 16:57:27 följande:
    Hjälp mig tjejer...jag har fått en beställning på tre meter vimplar (16 vimplar) av det slag jag har ovanför dotterns säng här. Men... VAD ÄR ETT RIMLIGT PRIS?(Materialkostnaden är ca. 170 kronor kan jag väl nämna)Jag tycker det är jättesvårt att ta betalt för sitt eget hantverk faktiskt.
    Räkna på 200 kr i timmen för arbetskostnad och lägg till material. Du får ju räkna med att du kan åka på att skatta för din hobby om den visar sig vara lukrativ.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-01-12 07:49:37 följande:
    Kikar in till er så här på morgonkvisten. Jag är så trött...barnen har precis vaknat, men maken måste få sova en stund till, så jag har placerat yrvakna barn fram "Små Einsteins" och mig själv framför datorn. Jag måste ju hålla mig lite uppdaterad med vad som händer här i tråden och sedan är jag nyfiken på alla nya inlägg som skrivits i favoritbloggarna.Där har jag verkligen nytta av www.bloggkoll.se. Jag har skrivit om den tidigare, men det är verkligen ett tips. Där ser man ju direkt när favvisarna uppdaterat och kan skumma lite mellan de man vill läsa för stunden. Ni är gulliga som skriver så mycket fint om dotterns sänghörna, trots att ni redan sett den en gång tidigare. Orsaken till att jag lade in den var att jag ju undrade hur mycket det är rimligt att ta för tre meter (16 st) vimplar som var som på den bilden. Juliah - du svarade 400 kronor och maken sade samma sak tidigare, så det lutar väl åt den summan, även fast jag tycker det är svårt att ta betalt. Jag tycker det är extra roligt att "beställaren" är ägarinnan till en stor blogg som var en av de som fick upp mina ögon för bloggande för ett år sedan. Skojsigt! Annars är det väldigt stressigt nu. Jag jobbar nästan heltid nu eftersom det krisar på jobbet, flera stycken sjuka. Det är lunginflammation, bältros och influensa. Dessutom ska jag hinna avsluta höstens kurs som skjutis fram i tiden - det ska skrivas rapport och läsas litteratur och dessutom ska jag förbereda inför NÄSTA kurs som börja veckan efter att den här slutar. En hel del litteratur som ska läsas in inför det också. Och då är det ju typiskt att pysselsuget aldrig varit större. Jag tänkte faktiskt igår att "Tänk om jag inte hade studerat, vad mycket jag hade haft tid att göra för min egen del...läst böcker, pysslat, fixat och umgåtts med vänner" Då kände jag mig smått galen faktiskt. Vad har jag givit mig in på. Samtidigt vill jag inte avsluta min magisterexamen nu när jag nästan gjort halvtid. Jag älskar ju att läsa, även fast det blir lite mycket nu när vi utbyggnation och småbarn coh en massa annat. Tvivlar väl lite eftersom min studiekamrat hoppar av nu, jag får gå vårterminens kurs ensam. Näe...värst vad jag skriver på morgonkvisten, ni orkar ju inte läsa allt jag skriver förstår jag ju. Nu är det dags för frukost....hoppas att ni får en underbar lördag.
    Jag säger 200 kr i timmen för jobbet. Lägg till materialkostnad. Sonen vill också ha en sådan där vimplar. Kan du ge mig mallen? Dina är så lagom stora och fina.
Svar på tråden Vita hem del 6