Tack för alla kommentarer om tulpanerna. De får nog stanna ett tag i alla fall. Fast någon ny vas blir det INTE. Med så många vaser som vi har i skåpen klarar vi alla kommande 40, 50 och 60 års dagar galant. Vasen på sista bilden är mycket ljusare än vad den ser ut att vara.
Lynn84 skrev 2008-01-11 11:25:34 följande:
Nu vill jag säga en sak till ang. de där tuplanerna. Fixa en ny vas. En vit cylinderformad blir nog fint. (keramik såklart) De är rätt små coola men jag förknippar dig med någon helt annan stil än just gammalt och vitt. En blandning av vitt och avskalt med massa roliga färgglada ting. Det är nog namnet BirkochKallesMamma som får mig att tänka så.Ja...jag hade nog inte heller sneglat åt dem i en affär. Inte vad jag tror just nu iaf. MEN...man vet aldrig vad som kan flyga i en. Jo...jag skulle nog kunna tänka mig det, ett par vita trätulpaner med vitlaserade stjälkar kanske?? I en vit keramikvas....JA. Det går hem hos mig iaf. Fantasifullt - och alla har det ej.
Du har helt rätt. Du beskriver nog min stil bättre än jag själv skulle kunna göra. Fast det är mer vitt och avskalat än mycket färgglada prylar. Tulpanerna har legat hemma hos mamma och pappa sedan det sist begav sig, då på 90-talet. Målade över de färggladaste med vit färg bara. Tyckte det blev lite tomt i fönstret när Änglapållarna åkte upp på vinden med julsakerna.
Beatrize74 skrev 2008-01-11 16:57:27 följande:
Hjälp mig tjejer...jag har fått en beställning på tre meter vimplar (16 vimplar) av det slag jag har ovanför dotterns säng här. Men... VAD ÄR ETT RIMLIGT PRIS?(Materialkostnaden är ca. 170 kronor kan jag väl nämna)Jag tycker det är jättesvårt att ta betalt för sitt eget hantverk faktiskt.
Räkna på 200 kr i timmen för arbetskostnad och lägg till material. Du får ju räkna med att du kan åka på att skatta för din hobby om den visar sig vara lukrativ.