Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

Vita hem del 6

Stilrent...
    För mig är det nog lite mer raka linjer och modernt...
    Men intressant att höra olika uppfattningar om ordet, man tolkar ju saker olika!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Julia

Åh vilken dröm-tvättstuga!!
    Otroligt fint!
    Duktig make du har!
    Min sambo är rätt duktig och driftig han med, men vi har ingen tvättstuga, bara en smal tvättmaskin i ett gammalt fult badrum. Men men, vi kan tvätta i alla fall. (man ska ju se det positiva i saker och ting!)
  • miniGrynet

Himmelbit

Vilket ståtligt skåp!! Jättefint!

• miniGrynet

Är också intresserad av skåp-tips!!

• miniGrynet

Ninizen

Jag är nog inte rätt person att svara på din fråga om hur långt man åker för ett skåp, som nyss beställt hemkörning av ett skåp från Helsinborg till Stockholm, för 1500 kr.
    Men jag lyckades pruta ned skåpet till 1500 kr, fick ner det med en 500-hundring, så jag är rätt nöjd ändå.

Men nu får det bli närmare och billigare shopping!

• miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:01:49 följande:
    miniGrynet:  Ja just det ja, hahaha. Snacka om att ha skåpbegär. Men varför inte....ser man potentialen så. Vad sa din man?
    Han sa igår kväll, "om du kan pruta ned det till 1500 kr och fixar frakt som inte överstiger 1000 kr ungefär så ta det då....", inte fullt lika entusiastisk som undertecknad!

Idag ringde jag runt till massa olika flyttfirmor och fick lite olika priser, allt mellan 3500 kr till det billigaste som jag tog, 1500 kr.

Jag bokade dock transport innan jag fått veta om jag hade lyckats pruta ned det eller inte, men det vet han inte om! Hihi!

Nu slutade ju summan på 3000 kr, och han hade ju sagt satt gränsen vid ca 1500 kr innan när vi spanade på skåp!
    Men med lite övertalning och visade bilderna typ 100 ggr så tröttnade han väl på mitt tjat! Haha!
  • miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:18:13 följande:
    miniGrynet:  Vilken rolig historia. Ngn gång kan du kanske säga sanningen till honom. Det söta med våra killar är att de får liksom stå ut med våra skåp om dem nu vill ha oss ....och det gör dem ju.
    Ja, nån gång får han nog veta hur det låg till!
    Men först vill jag ha hem skåpet, sen kan jag avslöja mig.

En av de flyttgubbar jag pratade med idag gav mig ett pris, och så sa jag att innan jag bokar ska jag kolla med sambon, då skrattade han och sa "det var väldigt sympatiskt, min fru bara kommer hem med saker och säger `det här har jag köpt!`.
    Jag vågar inte riktigt göra så, inte med de lite större summorna, då jag är mammaledig nu och inte har den största inkomsten i vårt hushåll...
  • miniGrynet

Vi fick gå kurser med jobbet (skola) och bla välja på luffarslöjd, en heldag. Är så besviken att jag inte valde den!!
    Hoppas ni hittar en kurs som ni vill gå!

Jag undrar vad ni målar era möbler med för färger och kulörer?
    Ska snart sätta tänderna i våra möbler och behöver lite tips!

• miniGrynet
    lillafruluva skrev 2008-02-05 10:08:20 följande:
    Minigrynet - Ja, man ångrar alltid sånt efteråt.. Men det finns ju fler kurser, fast då kostar de ju
    Precis, jag fick ju möjligheten att gå på kursen gratis under arbetstid dessutom!
    Men som du säger, det finns ju andra möjligheter!
Svar på tråden Vita hem del 6