Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Godkväll i tråden!

Idag var det inte mycket att läsa ikapp - vad bra!
    Hur är läget med er?

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-26 20:36:37 följande:
    Hur har du och mimmi haft det idag? Ngn shopping?
    Vi har haft det jättebra, tack! Jag fick heja på henne när hon shoppade för jag fick ingen lön denna månaden... Trodde att jag skulle få för december men det är visst samma månad som man får lön för (=januari=föräldraledig...). Inte roligt att upptäcka kan jag säga! . Hon gjorde lite klipp vill jag lova! Men det får hon berätta om själv så att jag inte tar det ifrån henne .
    Kajsa M skrev 2008-01-26 20:36:37 följande:
    Vet ni vad jag har gjort med lapptäcket? Satte saxen i hela skiten! Gav upp!!!
    Förvånad
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-26 20:47:35 följande:
    Jag försökte kvilta det med vadd och sy sömmar över. Det slutade med att jag höll på att slänga ut både symaskinen och täcket. Så jag valde täcket!
    Men så kan du ju inte göra!! Förvånad
    Går det att rädda? När jag gjorde min lapptäcks-pläd så gjorde jag kviltningen för hand. Dvs sydde bara små "kryss" vid hörnen av varje ruta, som höll ihop baksida, vadd och framsida. Betydligt enklare om du inte har bra matare på din maskin som matar både från ovan- och undersidan.
  • Himmelbit

En fråga..

Om man har en blogg där man säljer saker, får man tipsa om den i sin presentation?
    Jag vet att man inte får tipsa om den i forum men i presentationen??

• Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 21:06:04 följande:
    Slänger innågra bilder på tvättstugan. Inte så piffat, men hyllorna gjorde mycket. Tidigare fanns det ju inget Det är alltså under hyllan eller på väggen som är på höger sida om hyllan som tvättbrädan ska komma. Tvättmaskin, torktymlare och tvättho. Använder faktiskt tvätthon massor. Helt underbar!Infälld strykbrädaSmygtitt i mitt mangelskåp (älskar). Här finns förutom mangel plats för lakan som väntar på mangling, tvätt som ska strykas, smutstvättkorgar, handdukar, badhanddukar etc...Och de nya hyllorna:Vad tycks?
    Åhhh vad fint!!!!
    Vad smart med mangelskåpet - det har jag aldrig sett tidigare!!
    Jag tror att vi måste bygga ett nytt hus
    Kajsa M skrev 2008-01-26 21:07:11 följande:
    HimmelbitTrist att upptäcka lönens frånvaro så där! Själv fick jag högre lön än vad jag väntat, eftesom jag jobbade rättså mkt extra i december. Men de behövs till golf-medlemsavgiften som ska betalas nu...Ja det kunde du ju sagt om sömnaden tidigare! Jag räddade själva lapparna så de får bli ett par kuddar.Tror dessvärre att det räknas som reklam om du länkar, har för mig att det var lite livat om det i höstas när en del länkade till sina autioner på tradera osv...
    Ja, det var ingen lycklig stund vill jag lova...
    Skönt med extrapengar!! Men det är klart, golfavgiften är väl inte billig men lite shopping kanske det räcker till, eller?

Jag skulle gärna sagt det tidigare om jag bara visste att du behövde informationen

Bäst att låta bli att skriva om den bloggen då, låter det som! Tack!
    MiaMariah skrev 2008-01-26 21:11:24 följande:
    Nope, jag har fått varning från FL när jag hade en länk till min pysselblogg i min vanliga blogg. Trots att jag inte skrev om den utan bara hade en länk så räckte det för att få en varning.
    Tack! Vill inte riskera detta så jag låter bli helt enkelt!
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-26 21:29:17 följande:
    Nu när ni ändå pratar lapptäcken.... Vad använder man som mellankox? Gör en beställning på stilochstoff nu och blev helt villrådig. Så många tjusiga namn på saker, och jag känner inte igen något!
    Ja, det var inte lätt att se. Plattvadd var mitt första spontana svar men jag blev osäker nu. Känns lite för platt kanske..
    http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=580

Jag har bara köpt vadd irl så jag vet inte vad det heter. Alternativet är väl i så fall bomullsvadden men det är som sagt jättesvårt att se på nätet. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=585

Bra hjälp va?!
  • Himmelbit
    Peak skrev 2008-01-26 21:43:13 följande:
    Fluffiga moln - är strykrädan bra? Vi har köpt en likadan, men den är inte uppe än!Idag har jag varit i Sthlm, kollat in kläderna från Gangstar - åh vad jag gillade mycket! Baggyjeans med mudd nertill och guldstjärnor (konturerna) broderade på bakfickorna, filtar med deras små figurer, sovpåsar (attans att min "bibis" inte går i en sådan längre) Ja jättemycket fint som jag måste ha sen! Kul. Om nån gillar något sen vet ni vem ni kan säga till Hann med lite shopping också:Dukar från Himla 70% på Duka en hög och lite andra fina dukar Leggings och vct-overall från Svea Svart våg på Mique-affären (eller den en trappa upp) där jag också köpte 3m marimekkotyg till köksfönstret...Gå-bort-med-vin-påsar (vad heter det)Blus från Esprit Lakan som jag ska göra gardiner av till Lowes rum (vita med blå stjärnor), beige molnpåslakan från Hemtex...hmm glömde jag nåt? Tungt var det iaf!!Målade Lowes säng igår, eller detalj på sängen, den var ju redan vitmålad! Stjärna såklart!!hemmahoskristin.blogspot.com/
    Vi har också en sådan strykbräda och jag är jättenöjd med den (har haft den i drygt 4,5 år).

Vad mycket shopping!! Låter jättefint!
    Sängen blev jättebra! Vad jag skrattade åt inlägget med napparna!! Min son gillar också att omge sig med en massa nappar.
    Snowgirl skrev 2008-01-26 21:43:50 följande:
    Med risk för att verka tjatig , så kopierar jag mitt tidigare inlägg....ihopp om fler svar !Är det någon mer som har fler tips liknande Lundinmas tips? Eller är det kanske någon som vill visa lite bilder på era barns sängar?(Hennes förslag var från Olivers Furniture.)
    Hur gammalt är barnet som ska ha sängen?
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-26 22:10:47 följande:
    Nej, det var ju mellanlägg. Det använder jag när jag broderar på maskin - det är lite mer som papper, för att göra tyget stadigare. Kan tänka mig att många har använt det när de gjort vimplar t.ex. för att de ska bli lite stadigare men det är ingen fyllning.
Svar på tråden Vita hem del 6