• Fagerholm

Hjälp, behöver hitta ett billigt hotell eller vandrarhem i stockholm

Ska ner till stockholm på fotboll i november och sen ska jag på två jobbintervjuer dagen efter så tänkte sova över där en natt, men vi är studenter båda två och vil därför ha ett bra men hyfast billigt boende (hellst med frukost om det går men inget krav).

Så alla tips ni har får ni jätte gärna tala om =D

• Svar på tråden Hjälp, behöver hitta ett billigt hotell eller vandrarhem i stockholm
  • Exchange

tvärsemot centralen finns ett hotell där man typ bara kan sova över utan bekvämligheter för 500:-/natt

• Irme

STF/IYHF Fridhemsplan tyckte jag var ett bra vandrarhem, nyrenoverat och fräscht, med underbart god frukostbuffé.

Men det bästa vandrarhemmet ligger i Gamla Stan och heter Archipelago.

Kolla på www.hostelworld.com

• Marie IE B

Formule 1 tar 330 kr per rum och då är där plats för 3 pers om man vill. Frukost kostar 40 kr. Hotellet ligger vid Telefonplan, söder om sta'n och t-banan in till Centralen tar ca 15-20 min. Dusch och wc finns i korridor, ingen vidare komfort men det duger för en natt om man vill bo billigt.

• lillalina

Jag åker till Stockholm imorgon och ska bo över på Castanea Hostel i gamla stan. Lovar att lämna en rapport när jag kommer hem!

/lina

• Miiikaaa

vet inte om F1 finns i stockholm men det borde det tycker jag..
    för dom är billiga faktiskt. och liten frukostbuffe ingår.. :)

• Marie IE B
    ÄntligenÄrDuHär skrev 2007-11-06 19:52:03 följande:
    vet inte om F1 finns i stockholm men det borde det tycker jag..för dom är billiga faktiskt. och liten frukostbuffe ingår.. :)
    Se mitt inlägg nr 5
  • Ayla

Vo bode på formel 1 och de är inget jag rekomenderar.
    Jätte skabbigt tyckte jag.
    Men de va billigt.
    Men nästa gång betaler jag hellre lite mer och bor bättre.

• Miiikaaa

oj, förlåt...

Marie IE B skrev 2007-11-06 19:53:46 följande:

Se mitt inlägg nr 5
  • Miiikaaa

jag har bott på f1 i jönköping, och det var inte så skabbigt tycker jag.. fast jag tyckte verkligen inte om toerna... dom va ju läskiga....

Ayla skrev 2007-11-06 19:56:23 följande:
    Vo bode på formel 1 och de är inget jag rekomenderar.Jätte skabbigt tyckte jag.Men de va billigt.Men nästa gång betaler jag hellre lite mer och bor bättre.
  • Marie IE B

Jag har bott på F1 flera gånger när jag varit i Sthlm på jobb och då har jag bott där 4-5 nätter i rad. Helt ok tycker jag men visst, man får vad man betalar för. Ingen komfort alls och det är väl så där lagom kul att smyga ut i korridoren med handduk och necessär för att gå på toa och duscha. Sjabbigt kan jag inte säga att det är men ibland har det smugit runt lite halvsuspekta människor i korridorerna....

• camas
    lillalina skrev 2007-11-06 18:59:15 följande:
    Jag åker till Stockholm imorgon och ska bo över på Castanea Hostel i gamla stan. Lovar att lämna en rapport när jag kommer hem!/lina
    det är jätte trevligt där.
    Är mycket nöjd. sov där några nätter i våras och det är super trevlig personal.

REKOMENDERAS!
  • Fagerholm
    camas skrev 2007-11-06 23:04:41 följande:
    det är jätte trevligt där.Är mycket nöjd. sov där några nätter i våras och det är super trevlig personal.REKOMENDERAS!
    Vad kostar en natt där då cirka ?
  • fröken sol

vi bodde på continetal hotell, som har både hotellrum och vandrarhemsrum. vi valde vandrarhemsrum, det ingick frukost och städning. dör 250 kr per person och natt. det ligger på västmanna gatan! gångavstånd till det mesta!

Svar på tråden Hjälp, behöver hitta ett billigt hotell eller vandrarhem i stockholm