• Bonn Jäntan

BB Väskan!??

Är så förvirrad och seg i skallen att det känns som jag glömt något till väskan som ska med på bb.

Vad behöver jag exakt! (missa nu inget) jag laddar med pappaer och penna nu ;)

Inte länge kvar nu till Eliz kommer ut ;)
  • Svar på tråden BB Väskan!??
  • Weird One

Glöm inte kläder till alla.

Barn, mamma OCH pappa.

jag glömde packa till min sambo...hihi

Ironi är min religion
  • Bonn Jäntan
    Weird One skrev 2007-11-06 19:46:43 följande:
    Glöm inte kläder till alla.Barn, mamma OCH pappa.jag glömde packa till min sambo...hihi
    till pappa oxå?
    BF 12 Janurai *Längtan börjar bli stor*
  • Weird One
    Bonn Jäntan skrev 2007-11-06 19:47:07 följande:
    till pappa oxå?
    Ja, om han ska sova över med dig och bebisen måste han ju ha kläder till dagen efter.
    Ironi är min religion
  • Weird One

Och något att äta och läsa även till pappan.
    Killar brukar inte gilla "Allers" och "hänt i veckan" som sjukhuset står för

Pappa ska ju trivas också även om mamma är i centrum

Ironi är min religion
  • Elli77

Fast - pappan kan väl vara med och packa både till bebis och till sig själv! Det är ju så lätt att de inte blir delaktiga redan som det är...

Förlossningsväskan är viktigast. Patienthotell/BB kan man ju alltid komplettera med tycker jag.

• Elli77

Vi hade förberett jättebra - tyckte vi. Sedan klockan 3 när vattnet gick för mig och jag typ inte kunde göra något annat än att sitta på toa och ryta order till min förvirrade man, tja då kändes det annorlunda. Men ut kom hon ju ändå.

Mannens kommentar förresten när jag skrek från toa "J... vattnet har gått" är priceless - "vad i fan skall jag göra åt det då". Han ville inte gå upp från sängen . Men sedan blev det fart på honom minsann.

Oh, det var så spännande och mysigt faktiskt!

• Weird One
    Elli77 skrev 2007-11-06 19:52:41 följande:
    Fast - pappan kan väl vara med och packa både till bebis och till sig själv! Det är ju så lätt att de inte blir delaktiga redan som det är... Förlossningsväskan är viktigast. Patienthotell/BB kan man ju alltid komplettera med tycker jag.
    Ja, pappan kan ju vara med och packa.
    Men det är nog lätt att glömma bort honom iallafall.

Vi packade väskan tillsammans men efter ett par dagar insåg vi att vi helt glömt bort honom.
    Ironi är min religion
  • MiAmor

JAg tog med mig min rosa morgonrock . Det kändes skönt att ha den över de fula sjukhuskläderna innan man var tillräckligt pigg för att duscha o byta om. Den + lyxiga (o snygga) tjocksockor gjorde att jag kände mig mycket piggare och fräschare än jag eg var

Sen var fleecefilten guld värd också, så mkt mysigare att linda in lillan i den än sjukhusets gröna täcke!

• angelofthedevil

Jag gick igenom olika listor från olika sidor å så plockade jag det som jag tyckte var nödvändigt från deras listor . Så fick jag min egen lista.

BB-väskan

Till mig:

*Mvc-journal + patientbricka
    *tandborste, tandkräm, shampoo. balsam,
    *tvål, borste, hårsnodd, bindor, deodorant,
    *hudkräm, lypsyl

*tröjor, byxor, trosor, strumpor, (myskläder)
    *amningsbh
    *amningsinlägg
    *Digitalkamera + extra batterier

*Mobil + laddare

*Frukt, godis

*Bok/tidning

Till bebisen:

*bodysar, gärna omlott

*byxor

*tröjor

*strumpor

*pyjamas

*mössor

*filt

*fleeceoverall

*kofta

*gosedjur

*barnstol

*blöjor

Utöver detta så skulle jag även behövt haft med mig en eskanapp(amningsnapp).
    Jag hade ingen morgonrock eller tofflor men det skulle vart skönt att ha.
    Har man inte allt för långt hem så kan ju alltid sambon åka och hämta det som fattas.

*Leonardo 070220*
  • ellions mami

a med massa sköna extra trosor!tro mig gör det=)

• Bonn Jäntan

Tack för alla svar.. pappan ska inte sova över med mej då han ska hem till dom andra barnen.. så pappan behöver bara mat och dryck. ska kolla igenom detta med gubben å se om vi har glömt något!!!! nog för att vi är två som packar men det betyder inte att vi glömmer.. och det är oss vi talar om så 50% attas nog ;)

BF 12 Janurai *Längtan börjar bli stor*
  • camben

Ang. trosor - glöm stringvarianten :D Stooora boxer varianter rekommenderas.
    Även jättestora bindor - inte tunna Always utan de där riktigt stora tjocka som de har på Apoteket.

Jag hade också med mig en morgonrock - det var guld! och tofflor :)

Till bebis rekommederar jag pyjamas/byxor med fötter eftersom det var i princip omöjligt att få några små strumpor att sitta kvar i mer än någon minut.

Jag duschade ganska omedelbart efter förlossningen. Tog glatt min 'förlossningsväska' och gick till duschen. När jag hade duschat insåg jag att jag glömt en liten detalj! Handduk! Fick snällt torka mig med små pappersservetter eftersom det inte kändes som ett alternativ att gå ut naken på BB och fråga efter en :D
    (Handdukar har finns det ju iofs på BB så det behöver man ju inte packa ner.)

• Im Fabulous

Alltså,, ska man ta med sig en hel resväska !?

• Weird One
    Im Fabulous skrev 2007-11-07 16:55:23 följande:
    Alltså,, ska man ta med sig en hel resväska !?
    Nej, man använder inte hälften av det man tog med
    Jag tog med massor med onödigt.

Tänk igenom vad du verkligen inte vill vara uten, skriv ner det och packa BARA det.
    Annars blir det lätt en massa onödigt.

Missar man något kan man ju köpa det på sjukhuset eller så kan en anhörig komma med det senare.
    Ironi är min religion
  • emson

Glöm inte tandborsten. Köp en extra att ha i nesseceren redan nu. Jag skulle ta med min vanliga och glömde gicetvis den hemma. Inte kul att inte borsta tänderna på kvällen, dessutom så kräktes jag under förlossningen. Maken som sov hemma kom snällt med tandborsten vid sju på morgonen.

• whatelseisnew

Jag tog med en rak hyvel..Helt underbart att iaf komma åt benen själv då vi ej hann få ordning på detta innan avfärd...*s*

Bonn Jäntan skrev 2007-11-06 19:42:35 följande:

Är så förvirrad och seg i skallen att det känns som jag glömt något till väskan som ska med på bb.Vad behöver jag exakt! (missa nu inget) jag laddar med pappaer och penna nu ;)
Svar på tråden BB Väskan!??