Inlägg från: Anonym (samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma här)

Styvföräldrar tänk er för.

Jag tycker också att det daltas för mycket med bio mammor. Dom är så duktigt, bra, snälla och helt fantastiska som kan fostra barnet/en helt själv. 

Bio kan vara ena riktiga pain in the as, gör allt för att förstöra umgänget och snackar en massa skit inför barnen om den andre föräldrern.

Så sluta skyll på bonusföräldrarna, de är oftast inte de som bär till skulden.

• Anonym (samma här)

Jag förstår er bonusmammor som skrev sist, vi har haft samma problem barnet får inte komma till oss förutom vh el de veckor som infaller på sommarlovet. Mamman luras och kör med fult spel, pratar skit inför barnet om oss. Barnet får inte ringa när någon av oss fyller år, vi får aldrig ha barnet när de fyller år.

Det var någon som skrev att det är ofta hatet från biosen som förstör för nya familjen och det är fan sant.

Jag och bonusen har svårt för att komma överens, men inte från börjandå bvar allt bra i de 2 första årenav 8. Jag stör mig på att bonusen skiter fullständigt i vad jag säger. Jag får knappt titta på barnet för då tar de illa upp, säger jag något som inte är positivt så vill de hem till mamma, begär jag något som att plocka upp efter sig, så vill de hem till mamma.

Jag ska tassa runt på tårna i mitt eget hem för att barnet inte skall känna sig ovälkommet och vilja åka hem till mamma.

• Anonym (samma här)

Lolalambad.

Jag vet inte riktigt va jag ska säga om det . Visst har vi regler men han kan ibland tycka att jag är för hård, vilket han är när det gäller våra gemensamma men inte sitt barn. Jag tycker att han särbehandlar dem men inte han själv, han är bara snällare mot sitt barn eftersom barnet inte är här så ofta. 
    Han har inte sagt så mycket om barnets beteende jämtemot mig, vet att i början sa han till barnet men på sistone har det inte hänt så mycket.
    Men jag vill inte att barnet skall kunna göra hur som helst bara för att det är här ibland, känns som att de är barnet som styr bara för att vi ska slippa tjafs och det stör mig.
    Jag vill att alla barnen ska leva efter samma regler och inga undantag bara för att man grinar och vill hem till mamma. Våra gemensamma märker ju att  bonusen kommer hit och river upp våra regler och försöker bestämma. Det bli kaos heltenkelt.

• Anonym (samma här)

Jag säger hans barn och våra gemensamma för att ni ska förstå, el barnet för att jag inte vill säga hon el han för att jag vet att biomamman också är här ute och läser.

Så inga påhopp för att jag kallar det barnet, vill bara inte att det ska vara så uppenbart villka vi är.

Svar på tråden Styvföräldrar tänk er för.