Inlägg från: Anonym (skäms) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skäms)

Styvföräldrar tänk er för.

Jag har inte alls läst igenom tråden.

Jag får ångest när det är "vår" helg. I 5 år har det varit bråk varannan helg. Man vet aldrig om tösen ska komma eller inte och man vet aldrig om mamman ska ringa o skälla och gnälla eller komma med dåliga undanflykter som gör att tösen inte kan komma.

Vi kan aldig planera något, aldrig haft semester tillsammans, kan aldrig planera roligheter inför varannan helg.

Detta har gjort att jag har väldigt svårt att ta till mig flickan, att skapa en nära relation. Tyvärr så har det blivit så att flickan blir den lidande och jag försöker på alla sätt komma närmare henne men nåt i mig har totalt låst sig.

Tråkigt men tyvärr sant.

• Anonym (skäms)

Vi har gått igenom alla instanser som finns. O de har gemensam vårdnad. Men mamman övertalar tösen att stanna hemma och hittar på en massa roliga saker just de helger hon ska vara hos oss.

beEMbe skrev 2007-11-07 12:14:07 följande:
    >Har  ni pratat med henne om detta i familjerätten? Alla har rätt till semester och ni ska inte anpassa er efter henne, om hon har egen vårdnad så kan han gå upp med det i domstolen och jag kan nästan lova att de kommer få gemensam vårdnad.
  • Anonym (skäms)

Semester har vi ju haft men aldrig planerat in något speciellt. Vi vill ju kunna åka iväg och kunna ha båda barnen med oss. Både vårt gemensamma och hans dotter sen tidigare. Men eftersom vi aldrig vet när hon kommer så blir det lite svårt.

Anonym skrev 2007-11-07 12:14:55 följande:
    Anonym (skäms) skrev 2007-11-07 12:09:52 följande:
    Du menar att ni aldrig haft semester eller kunnat planera något tillsammans med bonusbarnet alltså?För semester kan ni ju ha hur mycket som helst menar jag.
  • Anonym (skäms)

Exakt så har vi det oxå.. Hon får inte komma när hennes lillebror fyller år. Och skulle kalaset infinna sig på "vår" helg så ser mamman till att avboka umgänget. Sen vet inte jag ad hon säger till tösen, kanske säger hon att det är pappan som avbokat.

Maken får inte ens ringa och säga grattis på födelsedagen när tösen fyller år.

Anonym skrev 2007-11-07 14:16:19 följande:
    kan du nästan lova att de kommer få gemensam vårdnad???!! i över två år har min sambo tvistat i tingsrätten och han har fortfarande inte gemensam vårdnad!! vi kan inte heller planera NÅGONTING för mammans otroliga hat. hela min familj blir lidande pga hans barn! det är inget roligt att trösta sina barn och säga att kanske nästa månad eller år. oftast är det bioföräldern som gör att barnet blir utestängt i den nya familjen!! skulle vi ordna fest/kalas får barnet inte komma, ska vi åka på kalas får barnet inte följa med, ska vi åka på någon aktivitet får barnet inte följa med osv allt för mamman! är det konstigt att jag tar MIN familj, och att vi lever för den helgen barnet inte ska komma???
  • Anonym (skäms)

den helgen tösen inte är hos oss känns därför mer avslappnad.. Just pga att man inte behöver börja helgen med bråk och sabbade planeringar.

Svar på tråden Styvföräldrar tänk er för.