Inlägg från: Anonym (inlägg 35) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inlägg 35)

Styvföräldrar tänk er för.

min sambo har lagen på sin sifa, men det har mamman också! alltså två vanliga friska människor, men det räcker inte för att få gemensam vårdnad! inte om mamman inte vill och det vill hon inte i detta fallet. vad kan man mer göra? det finns ingen i tingshuset som bara kör över en förälder, alltså ska det gå genom soc och där jobbar bara sniglar (tydligen) och då står man i min sambos situation. gilla mammans sjuka beetende eller träffa inte ditt barn!

lolalamba: talar du inte om för en förälder med ensam vårdnad vart du tar barnet så om det bara gäller en utflykt till en park finns risken att du förstör ditt egna umgänge. då kan mamman i detta fallet ställa in och avbryta direkt. inte så kul kanske att hon dyker upp på ett trädgårdskalas och skriker att vi har tagit hennes unge, fast det är vår helg?!

• Anonym (inlägg 35)

man kan ju hoppas jag fått det om bakfoten, men det är socialens ord. vi ringde dom vid ett tillfälle och beklagade oss om hur jobbigt det var att inte ens få åka till ett köpcentra i närheten och handla lite till barnet (mamman påpekade efter umgänget att hon inte accepterade sånt i fortsättningen utan vi skulle ringa innan vi körde då hon vill veta ifall hennes barn sitter i en bil eller befinner sig i ett hus) vilket socialsekreteraren förstod men dock ändå menade att mamman hade rätt så länge det inte är gem.vård. min sambo måste också hålla tät telefonkontakt med mamman under hans umgänge annars ställer mamman in näst kommande pga opålitligt uppförande! vilket hon tydligen har rätt till enligt soc och fam. rätt. tragiskt?

Svar på tråden Styvföräldrar tänk er för.