• Caranlachiel

Har du ätit en macka med salami och brie på nån gång?

Jag trodde att detta var en av de vanligaste kombinationerna någonsin - särskilt på baguetter. Men när jag åt en sån macka idag på frukostfikan på jobbet så var det flera som sa "ja, den kombinationen kanske är god". De hade aldrig hört talas om det! Jättekonstigt tyckte jag, men det kanske inte är så vanligt som jag trodde...? (Väääldigt viktig fråga detta! )

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ätit en macka med salami och brie på nån gång?
  • CeeJay

Har jag ätit det NÅN gång? Nej typ JÄMT Älskar kombinationen och brieost är min favvis ..

• uniMog

mmmjaaaaaa

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Linda365

ÄLSKAR....mums. Äter det gärna men eftersom det är en fettbomb av dess like så blir det inte så ofta som jag skulle velat.

• MaPaFrid

Vad roligt att hitta en omröstning som du har gjort vännen!!

Brie och salami är mitt absoluta favoritpålägg på "godis"mackor!! Tyvärr ska man ju helst inte äta brie när man är på graviden så jag lääängtar till mars så jag kan få äta ost och kex igen.

När jag hade fått A så kom F med en salami/Brie macka till BB, dagen efter! Det är kärlek!!

Kram på dig!

• Atamon

TS: jag tycker dina jobbarkompisar får titta sig lite mer noggrannt omkring när de är på fik och i affären nästa gång Salami/brie mackor har ju funnits hur länge som helst
    Jag köper dock inte varianten så ofta, inte på baguetter i alla fall, tycker baguetter är så svåra att äta. Men själva fyllningen är god!

• Schnauser

Har ätit sådan smörgåsar ofta. En av mina favoriter och så himla god. Här i Östergötland är den kombinationen att anses som vanlig. ...var den nu är kommer från ursprungligen.

Cibi condimentum fames
  • NeA 84

japp, äter det ofta! så god. brukar köra den lite i smörgåsgrillen, så osten nästan smälter! det är mumsigt

Adam 020715 Gabriel 051130
  • Caranlachiel
    Atamon skrev 2007-11-07 17:51:30 följande:
    TS: jag tycker dina jobbarkompisar får titta sig lite mer noggrannt omkring när de är på fik och i affären nästa gång Salami/brie mackor har ju funnits hur länge som helst Jag köper dock inte varianten så ofta, inte på baguetter i alla fall, tycker baguetter är så svåra att äta. Men själva fyllningen är god!
    Jag tycker också baguetter är svåra att äta. Tar alltid bort ena "halvan" och äter bara halvan med pålägget.
  • Nightswimmer

Jag skulle få aldrig få för mig att frivilligt äta mögel! Däremot har jag jobbat på café, så jag har troligtvis gjort sisådär en femhundra mackor med den kombinationen på!

(Så jag röstade "Nej, men jag har hört talas om det"...)

Svar på tråden Har du ätit en macka med salami och brie på nån gång?