• Skytten

Är det normalt för en 8 månaders att bajsa 3-5 gånger om dagen och två gånger om natten?

Jag börjar bli lite bekymrad över min sons bajsande....
    Sedan vi började med två mål om dagen plus mellanmål, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen har han börjat bajsa massor!
    Han vaknar vid 05 för att han har bajsat, efter morgonvällingen bajsar han igen. Efter lunchen är det dags igen och likaså kring middagen. Och ofta när det är dags för nattslurken. Och vissa nätter vaknar han vid 2-3 och har bajsat.
    Det är hårt ibland och jättelöst ibland.
    Är detta verkligen normalt?
    Innan vi utökade måltiderna bajsade han max 2 gånger per dag, oftast en gång.

• Svar på tråden Är det normalt för en 8 månaders att bajsa 3-5 gånger om dagen och två gånger om natten?
  • Annapanna

Idag har min dotter (14 månader iofs) bajsat 8 ggr
    Det är så olika från dag till dag, ibland blir det bara ett lass andra gånger som idag, phu!
    Tror att det är fullt normalt att din son bajsar mkt ibland, inkomster och utgifter du vet....

• Linda Lo

Känner igen det där. 3-5 gånger per dag är standard här (Egil är 7 månader) sedan han började äta riktig mat. Det kommer inget på natten dock men annars i samband med varje måltid (oftast).

• Martea

Håller han på att få nån tand? Våra barn har alltid bajsat mera och oftare vid tandsprickning.

• Skytten

Skönt att höra!
    Jag önskar bara att han kunde sluta bajsa nattetid för han blir ju så pigg efter blöjbytet.

• Skytten

Jo två tänder på gång i överkäken. Har funderat på om det kan vara det.

• Erik

Håller han på att få tänder?? Erik har bajsat jättemycket just p.g.a tänderna.

Svar på tråden Är det normalt för en 8 månaders att bajsa 3-5 gånger om dagen och två gånger om natten?