• snuttan2

Havandeskapsförgiftning?

kommer inte ihåg vad mitt blodtryck låg på men jag fick äggvita oxå det sista och svullnade upp i fötter o vader som inte la sig ens över natten, skit jobbigt att inte kunna ha strumpor eller skor på sig tur det var gott väder, jag hade aldrig ont i huvudet eller flimmer men min BM skickade upp mig till förlossningen för säkerhetsskul där dom gjorde fler tester och snopna som sambon o jag blev kom vi inte därifrån innan lillkillen var ute. dom ville inte chansa med oss utan satte igång oss. fick ligga kvar en vecka för dom ville ha koll på oss, nu hade vi inte bara hvsf utan dom hittade annat trassel med mitt blod oxå, suck.

• snuttan2

Tänk att jag fick det utan att passa in i din målgrupp, enligt BM och förlossningen beror mycket på mannen... till mig sa dom att med stor sanoliket kommer du inte få det nästa gång om du skaffar barn med samme man men byter du finns inga garantier. så vi får nog skylla på våra männ när vi mår dåligt

jassy skrev 2007-11-07 12:12:53 följande:
    Jo pågrund av övervikt.Hög ålder, ärftlighet, diabetes ..
  • snuttan2

jaha, men min sa att jag INTE kommer få det om jag skaffar barn med samme man men om jag byter (vilket jag inte har några planer på att göra )så är risken stor att jag kan få det igen...

Anonym skrev 2007-11-07 13:22:42 följande:
    Det sa en kompis också. Att hennes BM sagt att om hon skaffar ett till barn med samma kille så är risken väldigt stor att hon får havandeskapsförgiftning igen.
  • snuttan2

*s* ja det hade onekligen varit mycket enklare om alla gav samma besked...

• snuttan2

jaha är det så det ligger till.?. jaja har jag "bara" 20% chans att få det lär jag få det om vi skaffar en till med min tur
    fast jag hade igentligen inte så ont av det det enda jag kände var att det var grymt jobbigt med svullna ben och fötter men anars var jag symtomfri fast proverna sa något annat.

Nettis1975 skrev 2007-11-07 16:20:10 följande:
    Risken att få HF igen om man haft det tidigare är cirka 20% även med samme man, dock brukar det bli mildare. Byter man partner ökar risken ytterligare. Sedan finns det självklart undantag. Och tillslut TS. Jag fattar vad du menar. Så länge dit blodtryck är ok, vilket det verkar vara, så försök vara lugn. Önskar dig lycka tillÄr du eller någon annan nyfiken på just att läsa om HF tipsar jag igen om länken jag har på min sida under mina länkar.
Svar på tråden Havandeskapsförgiftning?