-
-
Svar på tråden vår katt vill kräkas, och han äter in
-
Han kan inte ha mask? då kan de kräkas och inte vilja äta.
-
det blev fel i tråden, min son klickade på datorn, så hann ju inte skriva klart....
jo, vår katt ser ut att vilja kräkas, han äter sämre, men äter ändå, verkar slö och vill vila, är inte sådär pigg som han brukar vara.
vad tror ni det är med katten?
jag gav avmaskningsmedel igår, ska bara ges 1 gång, tänkte kanske han har mask, han äter och dödar ju många möss och fåglar.
han kan väl inte fått i sig typ råttgift? -
jag tror mer på mask, vänta och se om han blir bättre nu när du avmaskat honom.
-
han åt i morse, han har inte kräkts upp maten.
men jag ser nu att han fortfarande håller på och hostar som han vill kräkas, och det ända han vill göra är att ligga ner och vila.
jag tycker oxå att han blivit lite magrare.
han andas så att man ser magen höja sig hela tiden rätt så mycket, ser mycket konstigt ut, som man ser varje gång hjärtat slår, jag är orolig, får kanske ringa veterinären.
vad händer, hur beter sig katten om den fått i sig råttgift? -
Du säger att han tar bytesdjur? Det är inte helt ovanligt att de får nåt litet ben eller liknande i halsen. Då klarar de inte att äta, de försöker kräkas, ibland hostar de. Med tanke på att katten också är slö, så skulle jag åkt till veterinären med den.
-
Så där har min katt varit hela sitt liv. En vecka på våren och en vecka på hösten. Han är slö och sover mest hela tiden. Äter dåligt och kräks.´Vet inte varför.
Avvakta med eran katt och se om han blir bättre. -
madde o oliver skrev 2007-11-07 11:38:05 följande:
, hur beter sig katten om den fått i sig råttgift?De dör av inre blödningar... fast det beror kanske på vilken typ av råttgift. Åk till veterinären nu! -
det ser inte normalt ut när han andas om man tittar på magen när den höjer sig upp och ner
-
madde o oliver skrev 2007-11-07 11:39:55 följande:
det ser inte normalt ut när han andas om man tittar på magen när den höjer sig upp och nerOm något fastnat i luftstrupen så får han inte nog med luft. Varför ringer du inte veterinären? -
jag är jätte orolig, med tanke på hur han andas.
ska försöka få tag i vetrinären, så dessa telefontider man ska ringa på........