• annikaloppan

Vilken färg på gardiner och överkast kan jag ha till min fondvägg?

Jag har tre väggar som är cremevita och en som är blå (den mörkblå). Just nu har vi vitt överkast, men vill byta ut det. Till vilken färg?
    Jag är skitdåligt på sånt här
    Jag såg ett par jättefina vita mönstrade panelgarinder, men det kanske blir för mycket vitt, om överkastet och tre väggar oxå är det?

Gud, vad jag mumlar, men jag behöver hjälp

På bilden så är vi mitt uppe i målningen

◊ William 05 10 15 ◊
  • Svar på tråden Vilken färg på gardiner och överkast kan jag ha till min fondvägg?
  • Tyshaa

jag vet iallafall vad for kuddar ni kan ha, dom e fulla i paljetter i silver och finns hos MIO

• annikaloppan
    snart tre skrev 2007-11-07 11:53:04 följande:
    Den blå färgen är svår eftersom den är så intensiv. Jag skulle dämpa och mjuka upp den med detaljer i varm sandfärg oc chokladbrunt. T ex sandfärgat överkast och chokladbruna kuddar. Och så mjuk belysing till detta.
    Tack Det är varma och fina färger
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • annikaloppan

Nån som tror att det här kommer passa? Med matchande kuddar till?

◊ William 05 10 15 ◊
  • annikaloppan
    snart tre skrev 2007-11-07 11:59:45 följande:
    Ja, det där är en jättefin sandfärg - den ska vara djup och varm, det är väldigt snyggt i kombination med blått, vitt och chokladbrunt.
    Ja, för om jag tar det blåa överkastet som jag länkade till nyss, kanske det blir för mycket blått?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • snart tre

Dte kan gå med blått överjkast också, men jag är tveksam om färgen på överkastet du länkar till går ihop med den hyperintensiva färgen på väggen. Jag tror det kommer krocka.
    Generellt är det snyggare med en kontrast till en sådan intensiv färg som ni valt. Annars är det lätt att allt flyter ihop.

• annikaloppan
    snart tre skrev 2007-11-07 12:06:32 följande:
    Dte kan gå med blått överjkast också, men jag är tveksam om färgen på överkastet du länkar till går ihop med den hyperintensiva färgen på väggen. Jag tror det kommer krocka. Generellt är det snyggare med en kontrast till en sådan intensiv färg som ni valt. Annars är det lätt att allt flyter ihop.
    Du är den första som säger att den är intensiv Det kanske den är. Men om jag väljer en annan färg på överkastet än vitt, kan jag ha vita gardiner då?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • snart tre

Okej, det ser ut som ett furulaminatgolv, eller? Ljust är det i alla fall.

Håller fast vid det jag sagt - använd varm sandfärg, mörkt brunt och vitt i rummet. Jag skulle köra på vita gardiner och ett sandfärgat överkast med mörkbruna detaljer som tex fina kuddar i sängen. På väggen ovanför sängen skulle jag sätta någon snygg tavla eller några mindre i en ljus träram (björk, ljus ek eller liknande - finns på Ikea för en billig peng). Kanske rama in några fina svartvita bilder eller liknande.

• annikaloppan
    snart tre skrev 2007-11-07 13:36:16 följande:
    Okej, det ser ut som ett furulaminatgolv, eller? Ljust är det i alla fall. Håller fast vid det jag sagt - använd varm sandfärg, mörkt brunt och vitt i rummet. Jag skulle köra på vita gardiner och ett sandfärgat överkast med mörkbruna detaljer som tex fina kuddar i sängen. På väggen ovanför sängen skulle jag sätta någon snygg tavla eller några mindre i en ljus träram (björk, ljus ek eller liknande - finns på Ikea för en billig peng). Kanske rama in några fina svartvita bilder eller liknande.
    Det där med träramar vet vi oxå skulle passa. Men vi var inte säkra på vilka färger på korten vi skulle ha. Men svartvita kanske funkar

Ja, det är laminat av nå slag. Vet inte riktigt

Tack för dina svar. De har hjälpt mig
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • annikaloppan
    snart tre skrev 2007-11-07 13:46:30 följande:
    Välj något motiv som ni gillar - det är viktigast
    Ja, men jag är inne på det blåa överkastet (som jag länkade tidigare) och sandula eller bruna gardiner?

Kanske ska jag säga att vi har en

stående mot väggen vid fotändan av sängen ?
    ◊ William 05 10 15 ◊
Svar på tråden Vilken färg på gardiner och överkast kan jag ha till min fondvägg?