• xxJessikaxx

CVC-kod på kreditkort - lite brådis

Skall nu shoppa på nätet och blir inte klok på min CVC-kod (heter det så?) En tresiffrig kod skall det vara. Står den på baksidan av kortet? Jag har som det ser ut 4 stycken ganska slitna bokstäver som är lite otydliga (kan kortet vara utnött? ;-P) )
    Är det dessa siffror och i så fall varför är det fyra? Är ngn av dem nån slags kontrollsiffra och i så fall den första eller sista i kombinationen? Det är ett MasterCard...

• Svar på tråden CVC-kod på kreditkort - lite brådis
  • Ayla sthlm

CVC koden står på baksidan av kortet, ungefär där du har skrivit din namnteckning och det är bara tre siffror.

• mysmika

På baksidan där man skriver på namnet ska det finnas ett nr... det är de tre sista du ska använda.

• xxJessikaxx

Tack för era svar. Den mittersta siffran i de tre sista har liksom fått en repa eller nåt så jag har gissat mig fram några ggr men får bara besked att betlaningen ej kommit igenom och det är inte det att det saknas täckning. Kanske att man måste vänta ett tag innan man provar igen. Jag har mailat kreditinstitutet och hoppas få siffrorna från dem, så jag får nog helt enkelt lugna mig med inköpet...

Svar på tråden CVC-kod på kreditkort - lite brådis