BF 18 november å skiträdd, va ska ja göra??
Ring någon annan kurator eller psykolog. Har själv bf den 16 och kan känner helt tvärtom. Vet du vad du är rädd för? Är det just förlossningen eller är det något annat?
Ring någon annan kurator eller psykolog. Har själv bf den 16 och kan känner helt tvärtom. Vet du vad du är rädd för? Är det just förlossningen eller är det något annat?
Min BM sa till oss igår att Ja det gör ont att föda barn, men det går ju över direkt sedan. Och det är en smärta som inte är farlig. Det är ingen som dött av smärtan att föda barn. Och det finns ju bedövning. Sen ska man inte glömma att kvinnan kropp är skapt till detta! Helt otroligt och fantastiskt, men vi är ju faktiskt gjorda för att klara detta utan störra problem.
Finns det inget annat MVC en bit bort du kan ringa då? Jag går själv hos en BM som jag inte hör till egentligen för att jag ville inte gå kvar i den byn jag hör till. Jag skulle inte ha varit så här lugn ifall jag inte bytt bm. Du har ju rätt till att åka till någon annan om det inte känns bra.
Skriv även ned vad du vill säga till din BM imorgon så du känner att du kan få svar på allt och inte glömmer något. Kräv också att hon ska hjälpa dig att kunna känna dig lite lugnare. Det är ju en del av hennes jobb! Hon ska finnas där för dig!