BF 18 november å skiträdd, va ska ja göra??
kramizar79:: hej har ett barn och jag gjorde så under förlossningen att jag överlämnade mig helt och hållet till min kropp och lynnade helt och hållet på den och bara åkte med! bm hjälper en hur man ks aandas och allt sånt så det är inga problem alls..bara amn inte stretar emot och typ skriker när man har värkar utan rid med på varje våg och andas djupa andetag det hälpte enormt för mig! jag gick in i mig själv till 100% och bara lyssna på kroppen och åkte med i varje värk. man känne rhur man byter faser och kroppen vet precis hur den ska hantera det..ehltplötsligt känd jag hur jag böt fas och ville trycka på! hade inte en super lätt förlossning då dom fick ta med sugklocka på slutete då mina värkar inte räckte till men va inte nervös för smärtan den klarar man..det jag känner mig nervös för denna gång e att jag hört och läst så mycket om komplikationer att jag e rädd för det inte för smärtan..den klarar man av! kan säga oxå att kroppen pumpar ut så mycket egen "bedövning " jag känd einte änns att jag vart klippt och då hade jag bara lustgas inga bedövningar! så detta kommer gå jättebra tror jag bara du lyssnar på din kropp och åker med i varje värk och inte streta emot!
massa lyckönsknmingar!!