Inlägg från: Destined star |Visa alla inlägg
  • Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • Destined star

Tänkte blåsa lite liv i vår tråd igen..... Miba små pärlor har härjat rätt friskt i da... ville stoppa mig själv i en isolerings cell Tänkte på en grej som jag tror är rätt vanlig... folk i allmänhet blir så försiktiga när de frågar var man kommer i från jag själv har absolut inget emot om de frågar vart jag kommer i från men det känns många gånger som de tror att man blir arg om de frågar... är de nån fler som upplevt det???? Nu ska jag sätta mig framför dumburken o titta på bonde söker fru... en av dem kommer faktiskt från där ja bor

• Destined star

skratt... det e helt ok o få ¤vräka" ur sig om man behöver det...;.D

Själv träffa ja på en mupp när jag jobba på ett sjukhus. De va en kompis till en kille som jobbade där. börja lite smått fråga vart ja kom i från men sen... ja ni skulle ha hört människan, han börja skälla ut mig för att jag inte sökte upp min familj i indien o stackars alla farbröder o kusiner... hur kunde ja säja att jag inte hade nåt intresse i att söka upp nån.... kan juh säja att han som jobbade där snabbt fick ut sin kompis för jag blev tämligen arg... suck det finns sågspån i bland...

• Destined star

Japp yrväder de har ja två som kan härja rätt friskt på nätterna.... man blir ju ett riktigt surmonster när man inte får sova.... vad ska du göra i s-holm..nyfiket ja vet... själv ska jag inte dit förren i dec... men de e de juh snart. ska fira nyår hos mina föräldrar.

• Destined star

välkommna till denna tråd Tingen ocg Rungirl...

tänkte på en rolig grej som hände när ja jobba på ett sjukhem, de va en senil dam som hade besök av sin släkting tror ja de va. o när ja kom in så sa denna senila dam samtidigt som hon tog min hand men flicka lilla vad smutsig du är o börja gnida på min hand... nä du får gå o tvätta dig..Den anhöriga visste inte hur hon skulle be om ursäkt så hon kom ut i korridoren till mig, själv höll ja på att skratt mig fördärvad.. Hon va så lessen oj vad elakt sagt av henne. ja svara att hon behövde inte alls be om ursäkt och tog med henne in i rummet igen för att vissa henne att det va inte på nåt vis rasistiskt utan nåt mer senilt håll. gumman i sängen tar återigen min hand o säjer.. åh vilken ängel du är du är så söt... Man får inte glömma att för den mkt äldre generationen så var de inte så vanligt på deras tid med adoption eller invandring plus att i hennes fall senildemens...

• Destined star

skratt . vilket bra svar. men jag har faktiskt varit rätt skonad från sånna påhopp de går att räkna på en hand. men visst..har hört att det föds en hel del okunninga muppar ute i vår värld...

• Destined star

hej tjejer... ska strax i väg t jobbet men va bara tvungen att komma in en sväng.
    Barn e alla olika o en del små behöver kanske bara den timmen andra mer timmar. Jag är jätte glad över att fått egna barn men jag har inte känt typ mina blodsband osv. jag har alltid fått information om min adoption från de jag var liten, inte haft några minnen från indien(4mån när ja kom) alltid sett mamma o pappa som mamma o pappa.
    Jag har min familj här o älskar mina barn... ha de gött tjejer nu ska ja klä på mina barn o fare te dagis o jobb...he he med ännu mer barn...

• Destined star

jag kanske e helt bakom flötet men e det verkligen så att det ligger en form av rasism mot asiater iallmänhet??? bara undrar. min bror är adopterad från thailand men för mig är det första gången jag hör något sådant. sen vill jag upprepa det lizel skrev. vi ÄR ALLA OLIKA, alla uppfattar/uppfattas inte på samma sätt!!!!!

Alla har en rätt till åsikt i alla ämnen men kan inte låta bli o säja att ålder ,status o utseende har väl ingen roll i detta.Visst man blir visare med erfarenhet men känner lite att tonen i detta e på g att bli lite frän helt onödigt i mitt tycke

• Destined star

välkommen Feder. jag kan inte säja att jag vet hur det känns men jag vill gärna ge dej en kram i allt detta

• Destined star

eliminera person angrepp menar du.... intressant att du skriver det för då tycker jag att du ska titta på det du själv skrev till mig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen har jag inte sagt ALDRIG när det gäller rasism.....

den frågan som du kritiserar mig för är en fråga som följt med denna tråd från första början innan jag startade fortsättningen så det är kopia från tidigare trådar som inte jag startat...
    dvs jag har aldrig skrivit dessa punkter... Ta reda på lite innan du hoppar på folk om sånt du inte verkar ha koll på

Tråkigt att du ska ha en otroligt aggresiv ton, verkar inte som andra får ha egna åsikter utan det är det du skriver som gäller... och har någon en annan åsikt än dig..hugg

trams ,ja verkligen!!!!

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn