• Myrna

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Hej nu har jag också hittat er igen!

Intressant diskussion!

Som asiat kan jag väl skriva under på att jag mött en del både positiva och negativa fördomar som utgår ifrån det faktum att jag ser asiatisk ut.

Men hade jag varit blond och blåögd hade jag kanske fått utstå fördomar om att vara korkad bimbo istället?

Det jag vill säga är att det inte finns någon garanti mot att utsättas för andra människors fördomar, oavsett om man är adopterad eller inte.

• Myrna
    rungirl skrev 2007-11-24 19:46:19 följande:
    I forum som dessa är det nästintill omöjligt att få fram vettiga dialoger där konstruktiva argument når framgång över huvudtaget. Här är det känslor som styr. Folk har tidigare i historien blivit avrättade för att de vågat höja rösten o talat om saker som anses politiskt inkorrekt,
    Jag är också för vettiga dialoger med konstruktiva argument men att helt frikoppla sina känslor när ämnen som adoption diskuteras är nog svårt om man själv är adopterad eller adoptant.

Har sett en del av dina andra trådar och tycker nog att även många av dina argument ter sig känslostyrda.
  • Myrna

Tack! Har hängt på tok för mycket inne på facebook på sistone.

Jag hade också "sovmorgon" till halv åtta vilket inte var fel.

Lycka till på planeringsdagen!

• Myrna

Hej, hej!

Ja, det är tyst här inne. I mitt fall handlar det om att jag f.n. inte har så mycket att skriva om som berör det faktum att jag är adopterad och förälder. Nu kanske man inte enbart behöver skriva om sådant, men överhuvudtaget har jag inte haft behov av (eller tid för) FL på ett tag. Hoppas att det är OK att komma och gå lite som man vill.

Trevlig fortsättning på er alla!

• Myrna

Aj då!

Låter inte kul!

Själv är man hemma ensam och njuter av egentid! Håller på att skola in på dagis och lämnade sonen för drygt en timme sedan och ska inte hämta honom förrän i eftermiddag om allt går bra.

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn