Vad innehåller kaffe egentligen?
Jag söker på nätet och hittar inga svar om kaffe innehåller nån vitamin eller nå. Kan ju inte bara bestå av koffein... Måste ju finnans nå annat ämne i så att säga? Nån som vet hur man kan ta reda på det?
Jag söker på nätet och hittar inga svar om kaffe innehåller nån vitamin eller nå. Kan ju inte bara bestå av koffein... Måste ju finnans nå annat ämne i så att säga? Nån som vet hur man kan ta reda på det?
Kanske kan kolla på kaffeförpackningen på innehållsförteckningen....
hade det stått hade jag inte frågat. det står att det endast inehåller kaffe pulver i stort sett.
Eftersom det inte är det rostade kaffet man konsumerar utan ett extrakt - bryggt eller kokt - är det innehållet i drycken som är intressant. 1 dl bryggt kaffe innehåller mest vatten (98,5%). I övrigt 0,4% kolhydrater och 0,1% protein. Energivärdet är 9 kJ eller 2 kcal.
www.lofbergslila.se/
Kaffe ? Kaffe har motverkan mot cancer och är rikt på tanniner och är en stark antioxidant (källor: Journal of Agricultural and Food Chemistry, Jun 2002, sid 3751-3756; Cancer Research, Jul 1997, sid 2623-2629). Allan Conney, en forskare vid National Acadermy of Sciences, har upptäckt att utvärtes applicering av koffein kan hjälpa till att förebygga cancer. ?Koffein verkade avvärja bildandet av Squamous Cell Carcinoma, en vanlig form av hudcancer, genom att hjälpa till med att döda de pre-cancerogena cellerna?. Dessutom är kaffebönan en bekämpare av fria radikaler, ett skydd mot UVA/UVB och en mild peeling och bra rengöring.
Det innehåller raffinerad olja också faktiskt......från maskinerna som framställer kaffet.
Det är därför man kan se som en oljehinna på ytan i koppen.
Lite äckligt faktiskt.
har inte hittat något om det men finns det så är det obetydliga mängder.
www.fineli.fi/food.php&lang=sv
här hittade jag en sida som visar allt.