Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Rökavvänjning, mår nu dåligt.

Men gå o tigg en EN cigg av nån ute!? Jag vet hur det är.. Jag spyr dock inte.. Jag blir vbara SÅÅ irriterad, yr, skakig och frånvarande.. Försöker också sluta röka.. Men jag kör på nertrappning ist..

• Me o Mike

Hur går det med din rökning???

• Me o Mike

Dutkigt av dig!! VERKLIGEN!!

Jo det går ok för mig faktiskt!! När jag rökte innan jag blev gravid så blev det ca 1 pkt/dag.. Sen minska jag till 6-7 st/dag. Nu är jag nere i 3/dag. Räknar med att va rökfri till jul senast!

rotterusslan skrev 2007-11-08 23:22:30 följande:
    Fortfarande inte ett bloss!Bra sugen är jag, det ska jag inte sticka under stol med. Svärmor var hit idag, och tänder en cigg INNE. Hon vet att oavsett om jag röker eller ej så är rökning förbjuden inomhus. Men oj vad det doftade härligt av den där ciggen... Då var det inte långt ifrån att jag bad om en. Känner fortfarande starkt abstinens, dock inte lika hemskt som i går. Nu är det bara lite kräkningar och yrsel.MulleNuh; Hur går det för dig?Lycka till ni andra som har slutat eller försöker!Tackar så mycket för lyckönskningarna jag fått.
  • Me o Mike

NU har jag beställt den boken Äntligen ickerökare för kvinnor!
    Ska bli kul att se vad det är!

• Me o Mike

JO visst är det så! Men det är ju bättre med en halv cigg än4 st hela!
    Man måste tänka positivt.

guinevere skrev 2007-11-09 11:01:06 följande:
    Vad duktiga ni som slutat är!!!Men var försiktiga med det där att röka en halv cigg. Nikotinet skapar som små koppar i hjärnan som vill ha nikotin i sig. Dessa försvinner aldrig men vänjer sig vid att vara utan nikotin. Dock kan en halv cigg räcka för att "väcka" dem igen, så i värsta fall är det tillbaka till ruta ett.
  • Me o Mike

Exakt..

lillymore skrev 2007-11-09 13:29:34 följande:
    ja tänk positivt - det är ju bättre med ingen cigg än en halv cigg och kan man va nere på en halv cigg på en dag så kan man ju lika gärna strunta i den med för då sitter det mer i fingrarna än i nikotinberoendet
  • Me o Mike

Ja det ska bli skitkul att läsa!!
    NU tänker jag så här: jag har rökt sen jag var 9 år.. Alltså i nästan 20 år! Hur SJUTTON ska jag kunna vara rökfri?!? Det låter helt absurt i mína öron!!! Men kanske det går?!? Ska som sagt bli kul att läsa den!

imsel skrev 2007-11-09 13:34:19 följande:
    Tänkte precis säga åt "er" att läsam helst ts!Måste ju bara vara elak aå säga att allt är inbillnig.. allt vad abstinens heter.. tyvärr.Tänk att du BEHÖVER INTE RÖKA!istället för att tänka att du FÅR INTE röka..Så läs Antligen ickerökare, så fattar ni vad jag menar.
  • Me o Mike

Jo jag vet! Jag lekte med barbie också, sen tog man en "rökpause" :-S

imsel skrev 2007-11-09 13:47:02 följande:
    9 år!!??då lekte man ju med barbie för fanken!
  • Me o Mike

Jaaa du.. Bra fråga! Jo man ungicks kanske med lite äldre.. Jag va ändå sist med att testa! Helt galet! Ser man en 9-åring idag så tänker man GUUUD vilken liten!

imsel skrev 2007-11-09 14:16:05 följande:
    måste bara fråga lixom HUR du började??..hade du äldre kompisar?jag började själv när jag var typ 14.. tyckte det var tidigt.
  • Me o Mike

Fy det måste va GRYMT jobbigt att lyckas sluta röka och ändå känna att man inte vunnit nåt på det?!?!

dellelgarin skrev 2007-11-09 14:24:04 följande:
    Jag känner för dig. Jag slutade i Augusti, dock har jag feströkt ett par gånger. Jag kan ännu inte se att jag vunnit något på det och saknar ciggaretterna något helt otroligt. men men det går väl över.
  • Me o Mike

Har man tillräckligt med självkänsla och karraktär så kan man feströka! JAG skulle ALDRIG greja det!

starchick skrev 2007-11-09 14:28:06 följande:
    Jag slutade också i augusti och har feströkat 2-3 ggr sedan dess, har inget sug alls annars, bara när det blir fest.Vad säger ni, kan man feströka? Eller blir det då att man börjar igen sedan?Har också den bokaen äntligen ickerökare men har ännu inte känns att jag behövct läsa den, deyt har gått bra änåd
  • Me o Mike

Ja det där med lukten!! haha.. Det känner man bara man har hållt upp i 1 dygn typ.. FAN man luktar inte gammal pung i käften!

starchick skrev 2007-11-09 14:40:43 följande:
    Man mår så otrolgt mycket bättre tycker jag och min blivande tycker att jag luktar fantastiskt nu
  • Me o Mike

Men att ta nån cigg på en fest är inget återfall! Återfall är när man fastnar i det igen! Eller så ser jag det iaf..

lillymore skrev 2007-11-13 15:49:54 följande:
    jag är förvånad att flera skriver "jag slutade i somras och har feströkt 2 gånger efter det"Då har man ju inte slutat.... hmm....eller?....antingen så röker man inte och har då aldrig börjat eller så har man slutat.Annars sså får man ju lov att skriva: "jag slutade i somras och sedan fick jag ett återfall och rökte på en fest men så slutade jag igen".För man kan ju inte sluta och sen ändå fortsätta som att belöna sig för att man varit duktig och låtit bli. Sluta ska innebära aldrig mer en cigg i mungipan. Aldrig mera ett bloss. Sluta ska innebära aldrig mera....eller?kanske kan man sluta light liksom.... hmmm....
Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.