Inlägg från: Mia83 |Visa alla inlägg
  • Mia83

Studiebidrag, studier på komvux, när?

Om jag börjar mina heltidsstudier på distans 16/1, när får jag då mitt studiebidrag?
    Vi antar att allt fungerar som det ska med alla papper och att csn inte krånglar.
    Blir det för en månad då, eller blir det någon form av justering så att det blir mer/mindre?
    Tack!

• Svar på tråden Studiebidrag, studier på komvux, när?
  • Mia83

Tack för era svar! Man vill ju ha koll så att man kan planera ekonomin.

• Mia83
    HydraL skrev 2007-11-08 09:52:09 följande:
    stämmer inte ens lite, sista utbetalningen är HALV i december och betalas den 23 eller 22.Sen får man Helt första veckan efter kursstart i januari sen som vanligt den 25 januari igen.
    Det låter ju logiskt eftersom utbetalningarna sker i förskott.
  • Mia83
    sSARAa skrev 2007-11-08 09:55:48 följande:
    Om du börjar studera i jan så är den första utbetalningen någon dag (2-4dagar) efter du lämnat studieförsäkran Men om du fortsätter plugga i jan (alltså gått nu i höst) så har jag ingen aning..Tror de är som vanligt..//Sara
    Jag börjar i januari.
  • Mia83
    HydraL skrev 2007-11-08 10:08:17 följande:
    Då får du första 2-5 dagar efter du skickat din studieförsäkring första utbetalningen ligger på mellan 10-12 tusen, sen får du igen den 25 hädanefter den 25 varje månad.
    Så mkt pengar får jag nog inte eftersom jag bara ska ha bidragsdelsen, även om det är det högre bidraget. Men det handlar alltså om mer än ett belopp?
  • Mia83
    Laminie skrev 2007-11-08 17:17:15 följande:
    Va?! Får ni studiebidrag när ni pluggar på Komvux? Även fast ni pluggar upp ämnen som ni redan har betyg i? Det får ju inte jag
    Vem sa något om att ha läst tidigare? Jag har ingen gymnasieutbildning sen förut.
  • Mia83
    Laminie skrev 2007-11-08 17:31:12 följande:
    Sorry, måste lära mig att läsa.
Svar på tråden Studiebidrag, studier på komvux, när?