Nån som kan nåt om övertid. timbanken osv?
Jag tror jag blir gaaalen snart.
Min man jobbar på ett ställe där dom får jobba övertid lite då o då om dom själva vill och min man har gjort det.
En månad så skulle dom ha överbelastning och fick då schemalagd övertid och då fick min man veta (sent) att han inte får ut det i pengar, utan att dom har rätt att lägga dom timmarna i en tidbank och man får ta ut det i tid nån annan gång.
Ja, efter lite diskussioner så fick väl min man ge sig då och deras argument var bla att det är så då det är schemalagt.
Nu i oktober jobbade han massa övertid så vi skulle få mer pengar till semestern vi ska på och så ska han ta ut semester plus ur tidbanken under tiden vi ska vara borta o övertiden i oktober i pengar så vi har lite extra med oss. ingen har sagt nåt alls om det tills idag.
Idag säger dom att dom redan hade tagit bort alla hans tidbank-timmar i oktober och att alla fått det så utan att dom sagt nåt och man reflekterar ju inte direkt över att det är några mindre timmar att jobba på en hel månad? Och att alla övertidstimmar han jobbat i oktober fyller upp tidbanken igen. Men vi vill ju inte ha det så??
Får dom göra såhär? får dom göra sånt utan att ens berätta det? nu visste ingen om att dom fick jobba mindre o det märktes ju verkligen inte på min man eftersom han ändå jobbade som ett as i oktober.
och om dom skyllde på schemalagd övertid, så borde det ju inte gälla nu, eftersom det inte var schemalagd övertid som gällde utan det var fri övertid om man ville jobba.
Någon som vet??