• EldHav

Ansiktskräm/ögonkräm?!

Jag sitter och letar efter en ansiktskräm och ögonkräm som inte kostar skjortan luktar gott, känns, och fungerar bra.
    Jag är nog blandad i hyn. Normal/fet skulle jag säga.

Funderar på CCS från apoteket. Eventuellt Lumene (så fin reklam ju!) Kanske funkar Eucerin?

Kan ni inte tipsa mig om vad ni använder??

Gärna ekonomiska alternativ

Är det förresten nödvändigt med ögonkräm/gel?

• Svar på tråden Ansiktskräm/ögonkräm?!
  • Reindeer

Jag kör på niveas ögonkräm... kostar inte skjortan och är mjuk å len!

• EldHav
    Reindeer skrev 2007-11-08 10:50:53 följande:
    Jag kör på niveas ögonkräm... kostar inte skjortan och är mjuk å len!
    Är det den som heter Aqua Sensation... ngt? Kanske ska satsa på Nivea, gillar deras hudlotions.
  • Helena28

clinique superbra o utan parfym   lite dyrt men värt pengarna

• Reindeer
    EldHav skrev 2007-11-08 10:54:47 följande:
    Är det den som heter Aqua Sensation... ngt? Kanske ska satsa på Nivea, gillar deras hudlotions.
    Japp... det är den jag menar...  Till ansiktet använder jag faktiskt Lóreals produker...
    Tvättmoussen & Hypodermen som kräm... moussen känns väldigt lyxig!
  • Anna Paulita

Just nu använder jag hudkräm från Vichy och tycker de har bra produkter. När det gäller ögonkräm använder jag en från Clinique, dyr men dryg och skitbra.

Vad är enligt dig ekonomiska alternativ?  En ansiktskräm kan ju kosta allt från 70-2000 och uppåt. Spannet där imellan är rätt stort....

http

• EldHav

Oj, ekonomiskt är väl en burk på 50 gr för 200 kr, inte mkte mer, men gärna mindre

• TubeWoman

Jag kan rekommendera Oriflames "Optimals Balance Day Gel" DEn kostar 130:- och det tycker jag är ett hyfsat pris.
    Huden runt ögonen kräver lättare krämer än resten av huden som är tjockare, så en ögonkräm är bra.

• Anna Paulita
    EldHav skrev 2007-11-08 11:10:29 följande:
    Oj, ekonomiskt är väl en burk på 50 gr för 200 kr, inte mkte mer, men gärna mindre
    Då kan du kolla Vichy, finns på apoteket. Jag tycker de har bra budget alternativ. Är dock osäker på om de har ögonkräm.

Vilken hudtyp har du?
  • EldHav

Anna Sol; Blandhy, typ normal/fet.
    Jag ska kolla in Vichy på apoteket. Där finns ju en massa andra billigare alternativ oxå.

Fler förslag?

• April Mamma
    EldHav skrev 2007-11-08 14:59:35 följande:
    Anna Sol; Blandhy, typ normal/fet.Jag ska kolla in Vichy på apoteket. Där finns ju en massa andra billigare alternativ oxå.Fler förslag?
    Kan rekomendera produkterna fr Mary Kay..dom kostar lite men är väldigt dryga.
    Jag gillar verkligen deras ögonkräm..
  • thesmokejumper

Lumene är helt ok för att inte vara sååå dyrt, har använt det ett tag, och funkar ok.... Tyvärr är det ju så att ju dyrare desto bättre =(

Svar på tråden Ansiktskräm/ögonkräm?!