• em731

svagt streck på äl-test på bim -2

Man är ju en sån knepig typ. :)
    Efter 2 dygn med slut grav.tester (tog sista på bim - 4 och det var solklart negativt) så kunde jag inte låta bli att testa ett äl-test dag (har läst ibland om såna som fått positivt (dvs två lika starka streck) på såna vid bim och varit gravida)

Iaf jag har en hög äl-tester från billigatester hemma. En månad använde jag dom för att leta ägglossning men jag fick aldrig ens ett minsta lilla streck med dom (även fast jag tillslut började dubbelkolla med cb och fick fullt utslag på dom så var billigatesters helt utan streck för mig)

Så jag tänkte inte använda dom mer då de inte verkar passa mig alls. Så jag kan ju lika väl slösa dom på sånt här svammel :)

Iaf så fick jagt nu ett svagt streck. Verkligen svagt inte alls så starkt så det skulle räknas som positivt när det gäller ägglossning. Men starkare än jag haft nånsin m just detta test.

Jag tänker absolut inte bygga upp nån förväntning pga detta, inser ju själv hur desperat det är :)

Men finns det ngn annan som fått supersvagt streck på äl-test och varit gravida?

• Svar på tråden svagt streck på äl-test på bim -2
  • em731

Ingen?

Gjorde ett test till nu. Även det supersvagt streck

• blomkruka

jag har ingen erfarenhet av det själv, men jag tycker det låter lovande! har läst andra här som fått pos på äl-testar när de varit gravida! fast det ska ju visst inte vara samma hormon, så jag vet inte..... Kan du inte köpa ett gravtest?

• em731

Ja iofs kan jag ju det. Men jag är en sån testmissbrukare at jag redan testat ´på bim -6 och bim -4, och nu känndes det så meningslöst att kasta pengar på fler tester. Skulle mensen inte kommit på måndag (mot förmodan) testar jag då.

Men de här äl-testen ska ju ändå kastas så de är ju lika bra att använda upp :)

• malmö07

Tycker det låter lovande, men har ingen erfarenhet eller hört om det tidigare. Håller tummarna!!
    =)

• popcornplaya

Jag skulle ju inte lita på ÄL testet eftersom det inte visar positivt. Men du kan ju vara gravid ändå såklart. Att du testade minus på BIM-4 betyder ju inte att det inte kan vara nått.

• em731

Som ägglissningstest skulle jag inte lita ett skit på det, just för att det inte visar positivt

att det däremot visar ngt öht är ju ett tecken på ngn sorts förändring i kroppen, men det kan ju precis lika gärna vara tecken på mens som på graviditet...eller kanske på nååt helt annat

popcornplaya skrev 2007-11-08 18:26:24 följande:
    Jag skulle ju inte lita på ÄL testet eftersom det inte visar positivt. Men du kan ju vara gravid ändå såklart. Att du testade minus på BIM-4 betyder ju inte att det inte kan vara nått.
  • em731

Testade m ett sånt test idag igen. Återigen 2 streck. Nu var strecket starkare än förra gången (men fortfarande svagare än det ska vara för att räknas som positivt på ägglossning)

Något ändrat i min kreopp jmf med vid äl reagerar ju testen på iaf?? vid äl och för äl visar detta märke ju absolut inget för mig

• popcornplaya

Köp ett gravtest vettja!!! Så får du ju veta. Själv plussade jag igår på BIM-3 och idag tog jag ett ägglossningstest bara för å kolla om det kanske visade nått, men icke. Visade bara likadant som det alltid gör när jag inte har ÄL då.

em731 skrev 2007-11-09 15:44:28 följande:
    Testade m ett sånt test idag igen. Återigen 2 streck. Nu var strecket starkare än förra gången (men fortfarande svagare än det ska vara för att räknas som positivt på ägglossning)Något ändrat i min kreopp jmf med vid äl reagerar ju testen på iaf?? vid äl och för äl visar detta märke ju absolut inget för mig
  • em731

Ja klart jag vet att med ett grav.test får man veta.

Men, som jag skrev, jag tror inte jag är gravid. Och tänker inte slösa pengar på tester förrrän ifall mensen blir ngr dagar sen (bim=idag)

Jag har läst att det bara är vissa äl-testmärken som ibland ger streck på grav.hornoner. Så även fast du inte visar positivt på såna kan andra göra det (bevisligen finns det ju många såna, just mitt är ju däremot inte positivt på riktigt)

Däremot visar mitt ju nån förändring i kroppen, troligen den hormonella förändring som naturligt är i olika faser av menscykeln.

• popcornplaya

Jag håller tummarna för dig. BIM idag alltså! Spännande!!

em731 skrev 2007-11-10 09:06:50 följande:
    Ja klart jag vet att med ett grav.test får man veta. Men, som jag skrev, jag tror inte jag är gravid. Och tänker inte slösa pengar på tester förrrän ifall mensen blir ngr dagar sen (bim=idag)Jag har läst att det bara är vissa äl-testmärken som ibland ger streck på grav.hornoner. Så även fast du inte visar positivt på såna kan andra göra det (bevisligen finns det ju många såna, just mitt är ju däremot inte positivt på riktigt)Däremot visar mitt ju nån förändring i kroppen, troligen den hormonella förändring som naturligt är i olika faser av menscykeln.
Svar på tråden svagt streck på äl-test på bim -2