• Mael

Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!

Här hänger vi som blev gravida efter spraystart i v 14 och som nu gått och blivit höggravida!!

Andra som var med oss i spraytråden då och som blivit gravida senare är naturligtvis också varmt välkomna.

Här är del 2 av tråden om någon vill läsa tillbaka:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m23734346.html

Här är BF och kalender:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24033476.html

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 10:13:53:
    Ny kalendertråd (del III):
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m27102838.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-05 17:50
    Dags att flytta igen. Här är vår nya prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m29480545.html
  • Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!
  • Mael

Kör på med en gång.

Nu sitter jag ju inte på jobbet, men jag drar också upp tröjan med jämna mellanrum för att få lite extra kontakt. Tycker det är urmysigt.

Laelia: Bra val att ta bilen hem. Den blåsten lät inget vidare. Skönta att höra att du ärpå bättre humör också. Låt inte vikarien stressa dig (vet hur lätt det är)!! Ni hinner med det ni hinner med. Jag hade tur i oturen som blev hemtvingad innan min vikarie kom - så mina kollegor får klara av den hanteringen på egen hand. Dock lär jag få ha lite jour en gång i månaden när det är budgetrapportering... Övriga på avdelningen är helt enkelt inte lika intresserade av just de bitarna så det är inte helt enkelt att få in i deras system hur mina vackra excelark fungerar

Det står två fina kartonger i hallen nu som det står Bugaboo på och jag längtar mer än någonsin på att maken ska komma hem. Har lovat att inte tjuvkika utan att vi ska öppna tillsammans. Längtar!!!

• Laelia

Mae:
    Helt otroligt att du kan hålla dig ifrån att slita upp kartongerna och "bara känna lite"
    Väntar med spänning på nya bilder i ditt galleri!

Idag är det bara 70 dagar till BF! Firade med Daim (dubbel) och kaffe efter lunch!

Fantastiskt att det gått 6 månader av gravid-tråd nu och under denna nya tråd kommer vi att få MÅNGA fler medlemmar! Spännande tanke och GUUUD vad jag längtar till den dagen vi får hålla vår egen nya medlem i famnen!

• Mael

Laelia: Grattis till 70 dagar kvar!!!
    Jag är officiellt på 78 i väntan på mötet med förlossningsläkaren. Men räknar ändå iskallt med 61 då jag är nästan helt säker på att vi kommer få snitt halvvägs in i v38.
    Min mamma gav mig en meter måttband när det var 100 dagar kvar till vårt förmodade snitt. Det sitter på kylskåpet och så klipper vi bort en cm om dagen. Det är så härligt att se hur det blir kortare och kortare...

Och visst är det häftigt att vi hängt ihop i 6 månader här och sen typ en månad innan det. Och snart är det faktiskt dags. Innan denna tråd går ut kommer de allra flesta av oss fått sina små!!! Nästa tråd kommer ha ett helt nytt namn. Härligt!!

Och kliar ordentligt i fingrarna över paketen gör det. Nackdelen med att ha en engagerad man Men å andra sidan vet jag ju hur mycket roligare det kommer vara att öppna dem tillsammans när han väl hemma så det är värt att vänta på... Ett par tre timmar kvar nu bara!!!

• Laelia

Bra idé med måttbandet!

Jag har märkt att FL´s graviditetskalender inte är att lita på! T.ex. om man lägger upp ny graviditet med annan menscykel och har samma BF så är det olika många dagar kvar till samma datum! SKUMT!
    Bäst är väl att räkna själv, men det har jag inte orkat

• jamis
    Mae: va bra att du startade en ny tråd! Spännande med vagnen

Laelia: Skönt att resan gått bra och visst är det mysigt med bebisens alla krumbukter nu !

Jag är nu hemma efter en lång dag och har haft lite ont hela dagen men det är nog ingen fara. Det jag kände inatt kan väl oxå ha vart att bebisen sparkade på en nerv eller nåt liknande.

Det känns som att jag håller på att bli förkyld... men det är nog bara för att jag är så trött. Ska kasta mig i soffan innan jag slänger mig i sängen och somnar
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • CeciliaBa

Mae: Oj vad roligt med vagnen. Är säker på att den kommer vara superfin! Skulle aldrig kunna hålla mig...men jag förstår att du vill vänta för det är ju roligare att öppna och klura ihopsättningen tillsammans! Bra med nya tråden!

Laeila: Välkommen hem...skumt med kalendern!

Jam: Ta hand om den ev. förkylningen...

BF 080206
  • Honeyflowers
    Halloj!

Helt slut jag med..började dagen med utbildning på förmiddagen, sedan snabb lunch, var tvungen att göra ärenden kopiera mitt sjukintyg o lämna till chefen, skriva farsdagskort till pappsen o posta, sedan iväg på hembesök kl 13.15 när det var klart så skulle vi ha team-möte på jobbet, o så var jag tvungen att springa till bussen 16.40 hem, skulle skjutsa maken på bowling med jobbet, har aldrig hunnit med några andningspauser idag och det känns i hela kroppen! Har nog aldrig haft en sån aktiv bebis heller som idag, det har gjort ont när den har kickat mig Har också haft som kraftigt "håll" i mellangärdet idag, kommit i typ attacker o det enda som hjälpte var att kura ihop sig. Riktigt ont gjorde det! Men jag tror att det är ligament som sträcks ut, eller nåt liknande, allt ska ju flytta på sig lixom.

Men vad jag har känt mig gravid idag! Det börjar verkligen kännas i HELA kroppen nu. Jag är så osmidig!

Undrar just hur dessa 6 v som är kvar att jobba skall gå...helt slut är jag nu....Fundersam
    stressen är verkligen inte rolig.
    ♥Vi väntar äntligen barn- BF 080122!!!♥
  • jamis
    honey: Visst är du bara sjukskriven 25%? Det skulle nog va bra med lite mer sjukskrivning för dig! Jag känner oxå i hela kroppen efter en hel dag, även om det inte är så mycket stress... det är det ju vissa dagar, men inte alla. Men då har jag några dar i veckan att vila upp mig på, det är faktiskt helt nödvändigt!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

Men tänk, det är bara 6 veckor kvar att jobba

• Honeyflowers
    Jam- ja det skulle vara lämpligt att jobba halvtid men det kommer jag nog aldrig få igenom..inte ens hos läkaren...o det är ju som du skriver vissa dagar som är stressigare än andra, då får man helt enkelt lägga sig när man kommer hem. Vila hela kvällen. Inte boka in en massa saker.

Jaa det är alltså bara 6 v kvar till jul och så länge som jag har tänkt att jobba. Jag har sån nedräkning!!!!
    ♥Vi väntar äntligen barn- BF 080122!!!♥
Svar på tråden Vi gravida från spraystart v 14 - Del 3!