Ok, då förstår jag. Jag fick också något sobril-liknande mot min ångest, men jag valde att aldrig hämta ut den utan höll mig till cipralex, vilket jag tycker tog udden av min ångest, men sen tycker jag att cipralex påverkade min personlighet på ett skrämmande sätt, så jag trappade ned dem när jag märkte att ångesten var borta. Slutade med cipralex i julas (åt dem i ett år + tre månader), och jag har inte fått en enda ångestattack sedan dess, bara tillstymmelse till början på en attack, men då kunde jag stävja den i och med att jag vet att det inte är farligt. I början trodde man ju på riktigt att man skulle kvävas...dö i någon lungsjukdom eller så...innan man visste att det var ångestattacker man hade. Nu kan jag lugna mig själv med tankens kraft..
Hoppas du kan hitta ett sätt utan sobril, men du kanske behöver sobril för att komma på rätt spår..men sluta med det så fort du kan råder jag dig till. Sobril lär ju vara beroendeframkallande på ett annat sätt än antidepressiva.
Har du prövat Kognitiv Beteendeterapi?
Anonym (???) skrev 2007-11-09 21:38:33 följande:
Har provat anti-deprissiva men de hjälpte inte, har då provat två olika, Cipralex och Citolopram i vardera 4 mån. Biverkningarna var större än fördelarna, så jag bad min läkare om någon medicin jag kan ta då jag får den här svåra ångesten. Vet någon om någon annan medicin? Det värsta med de antideprissiva var sömnbristen...