• Fru Indosaurie

Hur inreder vi ett barnrum som är 9 kvm?

Är det någon som har ett barnrum på cirka 9 kvm som har lite bilder att visa mig?
    Vi ska flytta inom kort och jag behöver inspiration på hur man kan inreda ett så litet rum!

• Svar på tråden Hur inreder vi ett barnrum som är 9 kvm?
  • Älskarminabarn

Vår flickas rum är på ca 9 kvm. Jag ska lägga in bilder senare idag.
    Jag har möblerat om det åtskilliga gånger på de sex månader vi bott här, men nu är jag riktigt nöjd.
    Vad jag tycker är viktigt för ett litet rumm är ljusa möbler, helst vita. Bokhyllor till alla saker. Sakerna ligger i lådor som står i bokhyllorna och en stor matta istället för massa små.

• Fru Indosaurie

kul! tack! jag kikar in sen då.
    hyllor och bokhyllor har jag förstått, jag gillar inte saker så jag kommer nog aldrig bli helt nöjd känns det som..

• TigerLily

Har bilder på mina söners lekrum, en stor "garderob" med fönster som vi gjorde om till lekrum. Men det kanske inte riktigt är vad du är ute efter, men vem vet, du kanske får nån inspiration iallafall.

• hjalle71

Har också lite barnrumsbilder i mitt galleri.. Kanske inte på 9 kvm, men som Tigerlily sa; du kanske kan få lite inspiration. Jag hade haft ljusa möbler, kanske hylla i samma färg som väggen så de "smälter in"... Utnyttjat väggarna till max och utrymme under säng osv. Lagerhylla från Ikea jag har i ena rummet rymmer otroligt mycket!  Jag är också väldigt förtjust i skohyllorna från Ikea, man kan ha tidningar odyl i dem.

• Tina83

vårt barnrum är 8 kvm.....vi har helt "normalt" som andra, men har inte lika mycket möbler. har förvaring under sängen, under byrån mm.

A och O är att förvara saker på väggen!

• solida

Vårt barnrum är 9 kvm, med en vägg som består av garderober...!!! Så det är ganska så svårmöblerat kan jag säga. Finns egentligen bara ett sätt att möblera på, som jag kan se det. Men jag kanske kommer på nåt smart senare. Just nu, när sonen sover i spjälsäng och vi även har en stor säng där inne som han ska ha sen, så är det ganska trångt. Men det blev fint!
    Ska försöka ta nåt kort sen.

• Gmml

Har samma problem...vill se bilder !

Svar på tråden Hur inreder vi ett barnrum som är 9 kvm?