Inlägg från: Lukas syskon |Visa alla inlägg
  • Lukas syskon

Fråga om utridningsskedet???

Hur har du upplevt ditt utdrivningsskede? Har du haft värkar för att vara helt smärtfri emellan, el har det gjort ont under hela skedet? Hur upplevde du övergången mellan öppningsskedet och utdrivningsskedet? Fick du en helt ny typ av smärta och kom den hastigt?

Har massa funderingar trots att jag redan fött barn. Blev igångsatt och fick efter ett konstant hastigt värkarbete utan paus vansinninga smärtor när jag öppnat mig helt. Pga sonen mådde dåligt drogs han ut med klocka, forcerad krystning och tryck på magen av flera bm. Har fått förklarat för mig att jag inte kände krystvärkar pga sonen inte roterat långt ned för att starta krystimpulser. Troligen har alltså smärtan berott på att sonen roterades och drogs ned och ut på 7 min. Pust...Är nu orolig och undrar hur andra upplever själva utdrivningsprocessen. Om den nu skulle vara en timme el två hoppas jag verkligen inte att den skall kännas som man skall dö hela tiden...Dags igen om 2 mån. Blev extra påmind igår eftersom sonen blev 2 år.

Dela gärna med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden Fråga om utridningsskedet???
  • Lukas syskon

Menar så klart utdrivningsskedet...

• Lukas syskon

Wow! Så vill jag ha det med barn 2.

• Lukas syskon

Låter positivt. Hade också en kant kvar när de skulle dra ut sonen. Gick dessa värkar över i kryst impulser nar kanten var borta???

• Lukas syskon

Kenzie; Hade också eda som bara verkade i 15 min innan det var dags. Öppnade mig från 5 cm till 10 på 30 min...Skrek i panik tills det var över. Läkaren bad mig hålla tyst och krysta på istället. Lätt när man tror att man skall dö...

• Lukas syskon

Hoppas uppleva det så denna gång...

• Lukas syskon

De var så smarta att de stängde av lustgasen och lät mig behålla masken de djävlarna. Släppte inte masken på hela förlossningen pga brist på värkpauser. Hade blåmärke över näsan ;)

• Lukas syskon

veronikaq; skall genast läsa!

• Lukas syskon

Veroniqa; Så roligt med vems vatten som gått :) Ditt eller kattens! Hur många ungar fick katten förresten? Du fick en liten prins såg jag! Så söt! Min första prins blev 2 igår. Tiden går undan!

• Lukas syskon

Tack för all respons! Skall läsa förlossningsberättelserna!

• Lukas syskon

Inte jag heller! Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Extra jobbigt att ställa in sig mentalt också pga den lille kan komma när som helst (lider av hotande förtidsbörd) el fram tills slutet på jan om jag går till v 42...

Svar på tråden Fråga om utridningsskedet???