• angelofthedevil

    Vi som gör egen barnmat - del 3

    Diskussioner kring näringsinnehåll, tillagning och en hel massa annat som kan vara intressant för oss som har valt att göra egen barnmat!

    Recepttråden:

    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23905626.html

    Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20882654.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23932981.html
    *Leonardo 070220*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-11 16:07:56:
    NYA Recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26730444.html
  • Svar på tråden Vi som gör egen barnmat - del 3
  • snöfall

    kanske dum fråga, men är lite osäker på matlagning till tösen.. när man kokar ris/pasta till 7 månaders barn,ska det vara samma sort som man själv äter eller finns det nå ris/pasta som är menat till barn?

  • memlis

    Angående yoghurt så ger vi alltid turkisk eller grekisk med frukt i. Det har varit lite debatt om det i tråden tidigare men vet inte riktigt om vi kom fram till nåt


    Mamma till prinsessan Ebba född 070226
  • klara07
    snöfall skrev 2007-11-16 09:18:52 följande:
    kanske dum fråga, men är lite osäker på matlagning till tösen.. när man kokar ris/pasta till 7 månaders barn,ska det vara samma sort som man själv äter eller finns det nå ris/pasta som är menat till barn?
    Det jag hört är att man skall vara försiktig m fullkorn, men vanliga går bra.
  • Minna72

    Ser att ni gett era barn clementiner. Finns det några begränsningar vad gäller att ge barn citrusfrukter? Tänker på att de kan vara allergiframkallande. Min pojk är 7 mån.
    Vore kul att testa eftersom vi har en hög med clementiner i en skål på bordet.


    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • syrra
    minna eftersom det finns citrus med i desserterna från 5-6 mån så ger jag lite citrus.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • summertime123

    Läste i början på tråden om att man inte ska frysa in enbart potatismos... jag har gjort det, e det någon mer som oxå gör det???? min son verkar ju gilla det även fast konsistensen ändras lr vad det nu var som hände!!

    ska hoppa in i recept tråden nu o se om jag hittar nåt intressant

  • Minna72
    syrra skrev 2007-11-16 11:10:47 följande:
    minna eftersom det finns citrus med i desserterna från 5-6 mån så ger jag lite citrus.
    Då  skall jag testa idag!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden Vi som gör egen barnmat - del 3