• Juliana82

Är det ok att simma i bassäng när man är gravid???

Va och simmade i en timma idag, är gravid i v 14. Jag undrar är det och att simma i vatten med klor när man är gravid?

• Svar på tråden Är det ok att simma i bassäng när man är gravid???
  • Änglatuss

simma på!!
    det är efter det vattnet har gått du inte ska bada
    bebisen är väl skyddad i magen

däremot har jag hört nått om bubbelbad men men minns inte vad

• Axels och Annies mamma

Ja man kan bada i allmänna bassänger ända tills vattnet har gått, det enda man ska undvika som gravid är väl bubbelpooler

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Me o Mike

Ja exakt.. Bubbel ska man passa sig för!
    Familjen Söderström skrev 2007-11-09 13:55:12 följande:

simma på!!det är efter det vattnet har gått du inte ska badabebisen är väl skyddad i magen däremot har jag hört nått om bubbelbad men men minns inte vad
  • Änglatuss
    Axels mamma skrev 2007-11-09 13:55:56 följande:
    Ja man kan bada i allmänna bassänger ända tills vattnet har gått, det enda man ska undvika som gravid är väl bubbelpooler
  • Änglatuss

det finns ju faktiskt vattengympa för gravida
    så bada du såååå härligt att röra sig i vatten som gravid

*längtar efter både mag och bad*

• emmizenma

Fråga: 
    Är det tillråligt att bada bastu eller bubbelpool under graviditet? Av vilka orsaker skulle det i så fall vara riskfyllt?

Svar: 
    Ja, det är tillåtet för friska kvinnor med normal graviditet att bada bastu och bada i bubbelpool under graviditeten. Barnets puls kan öka något under badet men det är inte farligt.

Källa tryggabarn.nu

Där står det att man får bada bubbelpool...
    Vad är det som gäller för bubelpool egentligen?

• Emlan88

Det är mer bakterier i bubbelbad som inte är bra att få i sig har jag läst.

• Änglatuss

precis
    nått med bakterierna.. och sen allt avslag och hudavfall och grejjer från alla människor, det är inte samma sak som i bassänger som i bubbelpooler

in på ämnet igen
    simma på du!!

• Viggo och pyrets mamma

Det enda man ska undvika förutom att bada bubbelpool är att inte bada bastu de första 14 veckorna, den extra värmen är inte bra för fostret. Läste detta i en graviditetsbok skriven av en BArnmorska från Stockholm, kommer ej ihåg hennes namn nu bara. Efter vacka 14 kan man ta kortare bastubad bara man inte blir för varm.

• Viggo och pyrets mamma

Simma i vanlig simbassäng är alltid ok, blev rådd av min BM att börja simma 1 gång/vecka när jag var på inskrivningen.

• djur familjen

jag har frågat min barnmorska om det e farligt o basta o bubbla bubbelpool..
    o hon har inte ens hört att det e farligt..
    det e bara på slutet av graviteten som man inte får bada bubbelpool pga bakterierna när man har öppnat sig..

så bubbla o basta på ni för det har jag gjort o jag e v12 o allt e ok

• Viggo och pyrets mamma

Äsch, var inte klar än, jag menade självklart att det var ok så länge inte vattnet gått

Svar på tråden Är det ok att simma i bassäng när man är gravid???