• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du lutfisk?
  • Sencha
    almn skrev 2007-11-09 15:08:05 följande:
    Har aldrig smakat det....
    Dimitra skrev 2007-11-09 15:08:56 följande:
    Inte jag heller
    Lola Jämtland skrev 2007-11-09 15:09:49 följande:
    Annat: Jag har aldrig ätit det.
    Beror det på att det inte är tradition där ni bor/kommer ifrån, eller på att ni inte tycker det verkar gott?
    Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • Lola Jämtland
    Sencha skrev 2007-11-09 15:12:21 följande:
    Beror det på att det inte är tradition där ni bor/kommer ifrån, eller på att ni inte tycker det verkar gott?
    Tradition är det säkert för det finns ju i affärerna o så men jag är inte uppvuxen med det.

Men med tanke på hur det ser ut så är jag övertygad om att jag inte skulle gilla det...
    Kan ju inte ens äta inlagd sill pga konsistensen o lutfisk ser ju helt...svampig ut...
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • tottalisa

Jaa! Den ska vara vit, fast och skiva sig. Sedan vill jag ha vit sås utan senap och mjölig potatis till.

Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.
  • Gestilja

Älskar det, med massa vitsås, peppar. Och så hackar jag sönder potatisen i bra tuggor och geggar ihop allt. Så gott!
    Nu vart jag sugen på det!!

Theo 070424 + bebis i magen bf 080426
  • mooogn

Jag vet inte om jag gillar det. Det räcker med att titta på den för att jag INTE ska smaka...

• Marvinna

Urk, har inte kunnat äta det sedan hela familjen låg i magsjuka julen 1982...

• Atamon

Lutfisk är det godaste på hela julen!
    Fast och fin lutfisk (kokar man den rätt så blir den inte sladdrig) en god bechamelsås med lite senap, kokt potatis och nymalen kryddpeppar och salt! och ett gott rödvin till *mums*

• W W

jag åt det för första o sista gången förra julen.. eller åt är väl kanske att ta i men smakade o spottade ut är iaf sant..
    det var totalt oätligt..

• Jenniiz

Jag håller med föregående talare, att den är totalt oätlig...
    Jag har nog inte ätit lutfisk på minst 15 år, men mina familj älskar det.
    Tur att man fick tag på en pojkvän som tycker lika som mig

• Vombell

Röstade "ja mums!" men då MÅSTE det vara med potatis, vitsås och kryddpeppar. Äter det inte ensamt...

• mamma 03 05

Har aldrig smakat och kommer förmodligen inte att göra det heller.

• W W
    Lily38 skrev 2007-11-09 19:38:08 följande:
    urrrrrk...men strömming är värre!!!
    stekt strämming är gott, helst på en hårdmacka =)
Svar på tråden Gillar du lutfisk?