• FruHH

Till er redan gravida - Stickningar i brösten?!

God kväll i stugen !

Jag har en fråga... I förra veckan började mitt ena bröst ömma och sedan igår ömmar även det andra. Nu är de båda grymt ömma (kan dock ta i dom), samt att det sticker i dom. Emellanåt så mycket att jag måste klia lite lätt. Har ni känt så i början av graviditet någon gång?

Jag har BIM senast på tisdag (är lite ordegelbunden) kan tilläggas. I övrigt mår jag lätt illa till å från hela dagen, är tok-trött och hungrig mest hela tiden. Men dessa symtom har jag skyllt på penicillinkuren jag ätit...

Har ni några bra svar? Plita ner dom då och ge mig hopp .

Tack på förhand !

• Svar på tråden Till er redan gravida - Stickningar i brösten?!
  • wellah

jag är nygravid och för mig ömmar endast vårtorna men en sak jag och sambon märkte direkt ca 1 v efter befruktning... tuttarna blev STORA.... mkt mer fylliga..... och jag har jämt tissefräs vilket jag sällan hade innan :P

• FruHH

wellah - först å främst, "tissefräs" vilket underbart ord Det hade jag aldrig förr (utom i sänghalmen då ), men nu - hela tiden. Märkligt !! Du plussade åxå bara häromdagen va?

• Bakverk

wellah: Jag har oxå "tissefräs" hela tiden! Typiskt norrländskt uttryck! ; ))

• snöstjärna

Va menar ni med tissefräs då? Att ni är kåta mer?? Det har jag med varit sista veckan typ .... hmm...

• FruHH

Bakverk - när har du tänkt att testa? Det låter som du har alla symtom som jag har å jag fick ju + på BIM -1... *nyfiken*

• Chantelle

jag har jätte ömma bröst å de visade sig att jag är gravid fick ett plus på cb...

• Chantelle

bim? osäker vad man menas med de men de va beräknad mens skulle ha varit i onsdags. ( förra veckan) men de på mvc sa att jag kunde ha blivit gravid tidigare eftersom min mens va konstig i februari för den kom som den skulle men hade knappt nått kom ett par droppar å sen inget alls en annan dag så de är lite osäkert när ..

• Bakverk

FruHH: Troligen kommer jag testa tidigt imorgon bitti, BIM -1. Som det känns nu tror jag att jag kommer att bli en av de som testar positivt denna månad! ; ))....det känns som jag blir säkrare och säkrare faktiskt!

• Bakverk

Nej, nu ska jag gå och vitlasyra de sista två tavellisterna ; ))
    Kikar in här emellanåt! Måste sysselsätta mig med något för at skingra mina tankar lite...

• Bakverk

FruHH: Det låter bra!!!!!

Svar på tråden Till er redan gravida - Stickningar i brösten?!