• Buffis

Ingen som vet nått om babyboom bärsele?

Är det någon som har/vet en bra sida som man kan få lite mera information om babyboom bärsele? Är det någon som har en sådan? är ni nöjda med den isf?

• Svar på tråden Ingen som vet nått om babyboom bärsele?
  • miniGrynet

Googlade lite på det, är den ifrån Ullared?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Buffis

Ja det är den jag menar iaf =)

miniGrynet skrev 2007-11-09 21:23:38 följande:
    Googlade lite på det, är den ifrån Ullared?
  • BabyEm

Jag har en sån. Tycker inte den är bra alls.

Inget svankstöd = jätteont i ryggen

Barnet kan bara sitta mot mammans håll

• Buffis

Dom jag sett på annonser har skrivit att man kan ha dom på bägge hållen?

BabyEm skrev 2007-11-09 21:25:34 följande:
    Jag har en sån. Tycker inte den är bra alls.Inget svankstöd = jätteont i ryggenBarnet kan bara sitta mot mammans håll
  • BabyEm
    Buffis skrev 2007-11-09 21:27:08 följande:
    Dom jag sett på annonser har skrivit att man kan ha dom på bägge hållen?
    Visst det går men barnet sitter inte särskilt skönt då efetrsom den är bredare på ena sidan. Om jag sätter min dotter åt andra hållet så får hon sitta jätte bredbent.
    Om det inte finns flera olika babyboom men det tror jag inte
  • Buffis

Ok jag förstår vad du menar. Nä jag tror inte heller det finns fler olika sorter. Inte dom jag sett iaf. Dom ser rätt lika ut allihopa. Synd bara att man inte hittar mer info om den på nätet...=( Men självklart tror jag dig och jag tänkte faktiskt själv att det såg inte så bekvämt ut om man vände barnet.

BabyEm skrev 2007-11-09 21:28:39 följande:
    Visst det går men barnet sitter inte särskilt skönt då efetrsom den är bredare på ena sidan. Om jag sätter min dotter åt andra hållet så får hon sitta jätte bredbent. Om det inte finns flera olika babyboom men det tror jag inte
  • BabyEm
    Buffis skrev 2007-11-09 21:33:25 följande:
    Ok jag förstår vad du menar. Nä jag tror inte heller det finns fler olika sorter. Inte dom jag sett iaf. Dom ser rätt lika ut allihopa. Synd bara att man inte hittar mer info om den på nätet...=( Men självklart tror jag dig och jag tänkte faktiskt själv att det såg inte så bekvämt ut om man vände barnet.
    Om du ska köpa bärsele och använda det mycket skulle jag välja ett babybjörn eller nåt annat bra märke som har svankstöd
  • getingmidja
    BabyEm skrev 2007-11-09 21:45:35 följande:
    Om du ska köpa bärsele och använda det mycket skulle jag välja ett babybjörn eller nåt annat bra märke som har svankstöd
    Rekommenderar inte Babybjörn!
    Köp en ergonomisk sele i stället.
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • BabyEm
    getingmidja skrev 2007-11-09 21:56:11 följande:
    Rekommenderar inte Babybjörn!Köp en ergonomisk sele i stället.
    Ok trodde att dom var bra. Vet bara att dom finns med svankstöd för mitt babyboom har jag fått riktigt ont av.
    Bärsjalar ser juh väldigt bekväma ut oxå ?
  • miniGrynet
    BabyEm skrev 2007-11-09 21:45:35 följande:
    Nej nej! Inte Babybjörn!

Ergonomiska selar är det man ska ha om man ska ha en sele!
    Kostar ungefär lika mycket som en BB, men tusen gånger bättre!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Buffis

Nu har jag läst alla möjliga inlägg om babybjörn både med och utan svankstöd och det är både dåliga och bra för vissa och lika så med babyboom selen. jag tror att alla måste nog testa sig fram och se vad dom tycker och hur dom känner av den. Alla är vi inte lika som man såg nu =)

BabyEm skrev 2007-11-09 21:57:49 följande:
    Ok trodde att dom var bra. Vet bara att dom finns med svankstöd för mitt babyboom har jag fått riktigt ont av.Bärsjalar ser juh väldigt bekväma ut oxå ?
  • Que Sera Sera

Rek. en ERGO, patapum eller liknande. Fast varfor inte en Mei Tai? Helt underbara att bara i alla tre! =) Bar sjalv min dotter i 11 manader innan hon fick sin forsta vagn, den holl en vecka sen ramla ena hjulet av sa nu bar vi 100% igen i vantan pa att ersattningshjulen hittar hit. Alskar min Mei Tai!! =)

Elina skall bli storasyster!! Liten i magen BF 10 maj - Längtar!
  • Que Sera Sera

Barsjalar ar ocksa jattebra, ja! Sjalv sa anvande jag Sino trikasjal da hon var mindre och det var saaa mysigt! Andra sjalar har jag dock inte anvant da jag foll for min MT sa fort jag fick den...

Skriv garna fragor under Foraldrar - och barselar/barsjalar. Far sakerligen massvis med svar dar! =)

Elina skall bli storasyster!! Liten i magen BF 10 maj - Längtar!
Svar på tråden Ingen som vet nått om babyboom bärsele?