• Mimer

Feber vid magsjuka?

Dottern på 3 år klagade över ont i magen hela kvällen igår, somnade vid åtta, vaknade sen av att hon kräkts i sängen vid 22-tiden. Mådde bättre sen, men kräktes LITE en gång till efter en halvtimma, sen inget mera på hela natten. Somnade vid 24-tiden.
    Idag har hon inte velat äta mer än nåt kex, är törstig och dricker bra.
    Kollade förut och hon har runt 38 grader i temp, alltså lite feber.

Tror ni det är/var magsjuka? Hur vanligt är det med feber vid magsjuka? Kan det bara vart nåt hon ätit eller fått i sig, med tanke på att hon inte kräkts nåt mer än en gång i princip?

Kan hon ha kräkts pga feber? Tyckte hon var lite varm igår kväll redan o inatt, men inte så jättemycket.

• Svar på tråden Feber vid magsjuka?
  • goldcoast

Lite feber får man vid magsjuka.

Min dotter är magsjuk just nu oxå.

Att kräkas vid feber kan man oxå men då ska man ha hög feber.

Tror det cirkulerar mycket magsjuka nu.

krya på henne!

• MaddeMamman

min 7 åring klagade över illamående igår så jag förberedde för kräkningar i natt, men det bev inget. feber igår och lös i magen idag, äter lite idag men mest druckit

• Mimer

Krya per era sjuklingar också ...
    Jo det går väl mycket magsjuka nu, första gången hon drabbats så man ska väl va glad för det
    Bad maken köpa med lite chips/ snacks hem, det kanske är gott för henne om hon inte orkar äta, dricka mest. Så hon får i sig lite salt.

• goldcoast

Dom blir gärna sugna på ngt salt.
    Här kan det gå salta pinnar.

Krya på där hemma oxå.

Mimer skrev 2007-11-10 12:57:17 följande:
    Krya per era sjuklingar också ...Jo det går väl mycket magsjuka nu, första gången hon drabbats så man ska väl va glad för det Bad maken köpa med lite chips/ snacks hem, det kanske är gott för henne om hon inte orkar äta, dricka mest. Så hon får i sig lite salt.
Svar på tråden Feber vid magsjuka?