Avbetalning trots betalningsanmärkning?
Finns det nånstans man kan köpa möbler på avbetalning trots betalningsanmärkning.
Finns det nånstans man kan köpa möbler på avbetalning trots betalningsanmärkning.
nope. isåfall lär du ha en borgenär.
Har du kollat runt om det?
har man betalningsanmärkningar kan man GLÖMMA att stå på NÅNTING själv... varken lägenhet eller avbetalningar eller telefonabbonemang. man MÅSTE ha en borgenär....
Jag fick ändå kontrakt och telefon så det är inga problem.
det är ju inte så klokt att köpa möbler du inte har råd till när du redan har anmärkningar? eller?
Finns såklart undantag, beror ju även på hur mkt anmärkningarna legat på å hur längesen. men är det nyligen man fått anmärkningarna så kan man ju i princip glömma det.... sen beror det ju på om man har nån inkomst också såklart. å det antar jag du har då isåfall om du får stå på saker själv?
Jag tror det kan bli svårt för dig just pga av att möbelföretag osv ofta använder sig av kreditbanker som tex Resurs bank osv. Det görs alltid en kreditupplysning först innan du kan ansöka om krediten. Har du då anmärkningar blir det nog tyvärr stopp.
Denna sorters handel är ju inte ute efter att bara sälja så mycket som möjligt, utan de vill ju i allra högsta grad också veta att du kan betala för det. Möbler kan ju inte bara tas tillbaka. Ett kontrakt kan sägas upp, en telefonabonnemang kan stängas osv om du missköter dig.Tyvärr ligger nog anmärkningen där som en svart plump, i deras kontroll.
Finns det ingen som vågar stå för krediten åt dig,då? Alla kan göra fel ibland, det betyder inte att man är en sämre människa för det. Du kan ju alltid ringa runt och kolla upp anonymt.
Lycka till!
Om du behöver ta möblerna på avbetalning så har du juh inte råd....
Anonym (??????) skrev 2007-11-10 16:22:13 följande:
Om ekonomin har förändrats till det bättre så kanske det är bättre att betala möblerna kontant.
För att svara på TS fråga så NEJ. Du kan inte ingå den typen av avtal om du inte har en borgenär. Precis som några ovan har skrivit.
Leone i Västerås skrev 2007-11-10 16:12:45 följande:
Jag tycker inte riktigt att ta saker på avbetalning är samma sak som att inte ha råd. Jag känner många med bra jobb som ger bra löner, men som ändå tar så gott som allt på avbetalning.
Borgenär är den som lånar ut pengarna, ex vis bank, möbelaffären, bilförsäljaren. Det man behöver är en borgensman.... petigt, men det är ganska viktigt att använda rätt ord i såna här sammanhang.