När ska man åka till Thailand?
När tycker ni det är bäst att åka till Thailand?
När tycker ni det är bäst att åka till Thailand?
Feb-mars tycker jag.
mellan okt-april tror jag är den bästa tiden att åka. på sommaren är det så himla varmt i thailand.
Hej!
Det beror på vart du vill åka.
På västra sidan där tex krabi phuket och khao Lak ligger är det regnperiod aug -slutet av november.Den sidan är bäst dec-mars.
På andra sidan är regnperioden lite annorlunda titta på den här länken thailandguiden.se/ klicka på vädret.
Jag har åkt på östra sidan när det varit regn period utan att det varit så mycket regn.....
Hej!
Ak inte hit i april, for da ar det otroligt varmt. Men from nu fram till mars ar val bra....
Har tajm-out i Phuket nu....
Tycker att mitten av mars och fram till början av april är helt perfekt! Turistströmmen har mattats av och vädret är kalas. Visst, april är den varmaste månaden, men drick massor av vatten och börja dagen med en resorb så löser det sig!
Har varit där jan.-feb. och då var det så packat med folk att du var tvungen att vara på stranden vid 9 för att överhuvudtaget få en solstol. För att inte tala om kvällarna! Vi var tvungna att boka bord på minsta sylta för att ha nånstans att äta... Nej, tacka vet jag mars! På stranden är det så glest att du kan ha 15 tomma solstolar bredvid dig, och på restaurangerna har ägarna ofta tid att sitta ner och pladdra bort en stund! ( Detta gäller Kata och Karon.)
Åker du till Phuket så missa inte ett besök på FantaSea!!! Väääldigt turistigt men så himla häftigt!
Jag skulle vilja säga att mars-maj är en bra period att åka till Thailand. Det är lågsäsong då och som flera nämnt innan så är det väääldigt lite folk och därmed ingen trängsel nånstans.
Visst är det varmt, men långt ifrån outhärdligt...
Vi var alldeles nyligen på Östra sidan av Thailand o det var suveränt skönt väder. 31-36 grader varmt utan att vara jobbigt. Lite regn på morgon eller kväll eller natt. Inte så mycket turister överallt o allmänt behagligt.
Nackdelen var för oss att ungarna missade en hel del i skolan. Nästa gång skall vi åka över jul o nyår för att de inte skall behöva ta xtra ledigt.