• mary k

Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...

Nikhita skrev 2007-11-13 15:12:09 följande:
    Ok, då ska jag berätta vad jag använder för produktet. på apoteket sa som att det skulle vara bra, men jag tror inte det är alla där som är riktigt experter på finnar Jag har köpt en serie med blå flaskor. Märke ACORengöringslotion (Torr & normal hy)Ansiktsvatten ( Normal/blandhy)Fuktgel (Fet/oljig hy)jag har inte egntligen någon aning om själv om dessa är bra,men fuktgelen våga rjag inte använda nu när det kom upp en massa finnar igen.
    det är bara skit den serien.

har du nån enstaka finnar å "ungomsfinnar" så e den kanske bra.

å jag tycker alla geler gör att hyn ser fetare ut tycker jag
  • mary k
    Nikhita skrev 2007-11-13 15:19:42 följande:
    mary k skrev 2007-11-13 15:14:55 följande:
    ok, jag lägge rut en massa saker hela tidne på grejer som inte funkar. kanske borde gå till hudläkare
    jag med!!!

e så jävla trött på d!
  • mary k

jag har precis beställt denna vitamin b5 som man hört så mkt positvit om.
    ca 90% blir hjälpta.

• mary k
    Nikhita skrev 2007-11-13 19:23:43 följande:
    mary k skrev 2007-11-13 19:03:41 följande:
    vart köper du den?
    www.vitaminb5.se/
  • mary k

jag tror som sagt inte att nån utvärtesbruks kräm eller annat medel kan hjälpa mot acne iom d e nåt som händer inuti huden inte utanpå.
    därför ska man nog ha nåt som värkar inifrn för att d ska hjälpa.

så alla dessa svin dyra krämer är lika trovärdiga som anti-rynkor krämer

• mary k
    ladydahmer skrev 2007-11-13 19:55:42 följande:
    vet inte om jag håller med. haft jobbig acne i ett par år, blev "botad" när jag slutade med alla krämer o kurer o produkter o kemikalier och gick över till rena oljor och slutade vara så hysterisk med rengörandet.
    har gjort det med,var väl en vipkund i hälsokost affärer å köpte allt som va naturligt å olika naturliga krämer/oljer osv,

resultatet blev som vanligt-HJÄLPTE INTE
  • mary k
    Nikhita skrev 2007-11-13 20:18:24 följande:
    mary k skrev 2007-11-13 19:49:29 följande:
    är det clearly gone du har beställt?kapslar eller pulver?Hur många här har provat vitaminb5?
    Ja precis.

köpte pulver
  • mary k
    ladydahmer skrev 2007-11-13 20:25:01 följande:
    mary k skrev 2007-11-13 20:20:27 följande:
    - fast jag köper inte en massa "naturliga krämer" osv. jag använder rena oljor såsom olivolja, mandelolja osv. - tvättar mig med vatten, bikarbonat, honung eller OCM (olja - oil cleansing method) -- sånt du hittar i matbutikerna. men sen kan acne vara hormonrelaterat och då hjälper inget. (fast det kan förbättras genom att man vidtar åtgärder)
    jag tror iaf inte på att man ska kleta på feta oljer när man redan har ojlig å fet hy.
  • mary k
    Minna07 skrev 2007-11-14 08:42:04 följande:
    Janina skrev 2007-11-14 02:59:47 följande:
    På mig har det ju fungerat, som för så många andra.
    hoppas det gör d för mig med,
    e mitt sista hopp liksom känns d som.
    jag tror inte på krämer å sånt mer,iom acne kommer inifrån inte utifrån.

såg du resultat snabbt eller tog d tid?
    hade du mkt acne?
  • mary k
    Nikhita skrev 2007-11-14 11:10:36 följande:
    Ok, nu är jag pissed!Jag tror att jag gjort det felet som ni diskuterat här nu.Jag har rengjort och torkat ut huden för mycket för imorse så jag ännu värre ut när jag vaknade, och har fått små knottror i pannan. Kansk eär uttorkad? Snyft
    hihi,,vet hur d e.

rengör du för mkt retar du upp huden.
    man ska inte rengöra för mkt,och vara noga med att smörja in efter varje tvätt.

jag har gjort d misstaget att använda scrub,ansiktsmask och rengörning varje dag innan,,å vists jag hade inga pormaskar MEN min hud va så öm och mådde inte alls bra utav d.
Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...