• Anonym

Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...

har lidigt av akne sedan tonåren, och det är INTE kul..
    Jag har testat det mesta på apoteket, men var väll en sak jag inet hade testat, nå 10% skit, som jag nu testar, men ja vist, tror inte jag fått nå nya finnar dom senaste dagarna, men istället fjällar jag nå enormt, hela ansiktet är torrt torrt torrt..

finns det inget mot akne som funkar och som inte gör att man fjällar?

• Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...
  • Anonym

De fjällar alltid i början och svider och blirrött när mananvänder de där...men de försvinner sen och de hjälper verkligen!

• Anonym

Ojoj jag var verkligen inte ensam om detta.. synd men sant!

Idag var min hud så frasig att jag smörjde in den med handkräm antar att det gör lite motverkande effekt..

Jag peelade?? stavas? hunden idag, oj vad skön den var efteråt, om jag bara kunde göra det varje dag inte alls fet o dan, utan behaglig..

• Anonym

Ät jästtabletter. Det funkade för mig i alla fall.

• Anonym

Men om man kanner pa huden dar finnarna ar och fingrarna blir "flottiga" sa maste det ju betyda att man har fet hy och att det ar darfor man far finnarna!?

• Anonym

Puss och Kram skrev 2007-11-13 13:00:30 följande:

Det kan vara så att man smörjer med produkter för fet hy, det torkar ut huden och den egna huden överkompenserar med massa taljproduktion för att smörja upp hyn igen och man blir fet av den anledningen... Då blir det även mycket finnar. sen finns det naturligtvis dem som har fet hy också. men vi vanliga svenssons kan tyvärr inte se skillnaden.
    Jag anvander bara uttorkande produkter, har inte anvant nga fuktgivande, nagon som har tips pa hur jag ska hantera denna situation? Finnarna blir bara mer och mer, kvittar hur mycket bakteriedodande och uttorkande jag anvander:/
  • Anonym

Hej sök hjälp nu har jag inte lästa vad alla andra har skrivit men eftersom jag själv lider av en kronisk sjukdom pga av att jag inte fick rätt hjälp från början det finns bra recept belagda läkemedel

• Anonym

tack for hjalpen, smorjde precis in ansiktet haha, brukar max ha en eller tva finnar men pa sistone ser jag ut som en finnbomb:((( pojkvannen skams val snart ocksa for mig, man lider sa, tar ju over hela ens ansikte:( och inte ar man tonaring heller, trodde bara man passerade 22 ars aldern att man var garanterat finnfri da!!

• Anonym

testa att äta en liten bit jäst (vet det är äckligt) men det torkar ut finnarna .

• Anonym

anvande antiseptisk tval och nastan alla har borjat laka over natten bara si sa dar.

Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...